کد خبر: 8592
A

برنامه دیدارها و محور گفتگوهای رئیس جمهور اندونزی در ایران

دولت اندونزی روز دوشنبه اعلام کرد 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری این کشور در سفر هفته جاری به تهران با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران، افزایش همکاری های مختلف از جمله در بخش نفت و گاز را مورد تاکید قرار می دهد.

برنامه دیدارها و محور گفتگوهای رئیس جمهور اندونزی در ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  'بیی ماسمودین' دبیر اطلاعات و رسانه رئیس جمهوری اندونزی اعلام کرد که 'جوکو ویدودو' روز چهارشنبه هفته جاری در تهران با حضرت آیت الله خامنه ‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار می کند.
به نوشته تارنمای 'دبیرخانه کابینه دولت اندونزی'، رئیس جمهوری اندونزی همچنین در تهران در ضیافت شامی با حضور کارمندان سفارت اندونزی و اندونزیایی های مقیم ایران شرکت می کند.

دبیر اطلاعات و رسانه رئیس جمهوری اندونزی اعلام کرد: تلاش برای افزایش همکاری در بخش نفت و گاز از جمله همکاری مدیریت میادین نفتی و سرمایه گذاری ایران در بخش پالایشگاه های نفتی اندونزی از اهداف اصلی این سفر است.

بنابر این گزارش، علاوه بر افزایش همکاری های اقتصادی، این سفر همچنین به منظور تقویت همکاری ها در اتحادیه همکاری‌ های منطقه ‌ای حاشیه اقیانوس هند که ایران و اندونزی هر دو در آن عضویت دارند انجام می شود.
اندونزی در حال حاضر ریاست دو ساله اتحادیه همکاری‌ های منطقه‌ ای حاشیه اقیانوس هند را تا سال 2017 در اختیار دارد و قرار است 17 اسفند ماه میزبان نخستین اجلاس سران این اتحادیه 21 عضوی باشد. ایران سال 1999 به عضویت این اتحادیه درآمد.

'ایریانا جوکووی' همسر رئیس جمهور اندونزی، 'ناسوتین' وزیر ارشد هماهنگی امور اقتصادی دولت، 'پراتیکنو' دبیر دولت و 'توماس تریکاسیح' رئیس شورای هماهنگی سرمایه گذاری اندونزی (بی.کی.پی.ام) و چند وزیر و مقام دیگر بلندپایه دولت، 'جوکو ویدودو' را در سفر به هند و ایران همراهی می کنند.

رئیس جمهوری اندونزی ساعت 18 و 30 دقیقه عصر یکشنبه به دهلی نو پایتخت هند پرواز کرد تابا مقام های این کشور مذاکره کند و سپس عازم ایران خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر