کد خبر: 85928
A

نماینده کلیمیان در مجلس: نمایندگان اقلیت قصد تشکیل فراکسیون اقلیت‌ها را ندارند/ قدرت رئیس مجلس را در حد آئین‌نامه داخلی مجلس قبول دارم، نه بیشتر

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع به دلیل مسئولیت‌هایی که همیشه یک رئیس در هر هیئت مدیره و مجموعه‌ای دارد، به ازای آن باید اختیارات خاصی هم داشته باشد، البته من قدرت رئیس مجلس را در حد آئین‌نامه داخلی مجلس قبول دارم، نه بیشتر.

نماینده کلیمیان در مجلس: نمایندگان اقلیت قصد تشکیل فراکسیون اقلیت‌ها را ندارند/ قدرت رئیس مجلس را در حد آئین‌نامه داخلی مجلس قبول دارم، نه بیشتر

به گزارش دیده بان ایران؛ «همایون سامه یح بخت‌آبادی» نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد هیئت رئیسه مجلس در تعیین اعضا و روسای کمیسیون‌ها گفت: انتخاب اعضای کمیسیون‌ها براساس تخصص افراد، سابقه و تجربه آنها صورت گرفته است.

بخت‌آبادی با بیان اینکه «براساس تحصیلات و تجربه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شدم» در رابطه با نگاه برابر نسبت به نمایندگان مسلمان و اقلیت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارزش رأی من با ارزش رأی بقیه نمایندگان برابر است، در واقع همه نمایندگان اقلیت حق رأی دارند و دقیقاً رأی ما هم اعمال می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعدیل اختیارات رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قدرت رئیس مجلس تعریف شده است. در حقیقت هر جایی رئیس برای خود اختیاراتی دارد و گاهی اوقات این اختیارات لازم است، به عبارت دیگر نمی‌شود که قدرت رئیس یک مجموعه دقیقا برابر با بقیه باشد چرا که در این صورت اسمش رئیس نخواهد بود.

بخت‌آبادی ادامه داد: در واقع به دلیل مسئولیت‌هایی که همیشه یک رئیس در هر هیئت مدیره و مجموعه‌ای دارد، به ازای آن باید اختیارات خاصی هم داشته باشد، البته من قدرت رئیس مجلس را در حد آئین‌نامه داخلی مجلس قبول دارم، نه بیشتر.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه باتوجه به اینکه شما نماینده یکی از اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی هستید، آیا نمایندگان اقلیت قصد تشکیل فراکسیونی با این عنوان دارند؟ خاطرنشان کرد: خیر، نمی‌خواهیم خود را به عنوان گروهی جداگانه از ملت ایران بدانیم لذا قصد تشکیل چنین فراکسیونی را نداریم چرا که تشکیل فراکسیون منجر به شکل‌گیری فضای جدایی از بقیه نمایندگان مجلس، خواهد شد، بنابراین این اقدام صحیح نیست.

بخت‌آبادی در پایان یادآور شد: در واقع قصد نمایندگان اقلیت نزدیکی به همه نمایندگان مجلس است که در البته همواره در این زمینه موفق بوده‌ایم.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر