کد خبر: 85945
A

ماجرای شایعات منافقین درباره سنگ‌های مرمر دیوار خانه ‌آیت‌الله بهشتی

منافقین برای تخریب چهره آیت‌الله بهشتی می‌گفتند قصری دارد از سنگ مرمر اما ماجرای سنگ‌های مرمر خانه رئیس دستگاه قضایی آن زمان چه بود؟

ماجرای شایعات منافقین درباره سنگ‌های مرمر دیوار خانه ‌آیت‌الله بهشتی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  ۴۰ سال پیش وقتی آیت‌الله بهشتی هنوز زنده بود و کسی عزم منفجر کردن ساختمان سرچشمه را نداشت عده‌ای کمر به تخریب چهره قاضی القضات آن مقطع  بسته بودند. یکی از صحبت‌های آن‌روز قصر داشتن آیت‌الله بهشتی بود.

 

ملوک السادات فرزند ارشد بهشتی در این رابطه می‌گوید: «پدرم خوش ذوق بود و آنقدر این حیاط را با سلیقه طراحی کرده بود که برخی برای آنکه چهره او را تخریب کنند می‌گفتند قصری ساخته است و طراح آورده تا حیاط و دیوارهایش را درست کند؛درحالی که همه اینها کار خودش بود.مثلا همین دو رنگ بودن دیوارها طرح خودشان بود و با سیمان اینکار را انجام دادند اما منافقین می گفتند خانه ای با دیوارهایی از جنس سنگ مرمر دارد.»

 وی ادامه داد: منافقین گفته بودند که پدر سنگهای مرمر از ایتالیا آورده اند و از آن برای دیوار استفاده کرده اند، درصورتی که هنوز که هنوز است  آن طرح سیمانی که شهید بهشتی طرحش را به مهندس داده بودند موجود است و زیبایی آن هنوز پابرجا است. 

ملوک السادات بهشتی گفت: منافقین از زمانی که ایشان از اروپا آمدند روی ایشان حساس بودند چون ایشان یکی از بنیان گذاران مدرسه "دین و دانش" بودند. حتی روی مبلی که داشتند هم حساس بودند اما همان طور که ملاحظه می کنید این مبل همان مبلی است که قبل از انقلاب داشتند.زندگی فقیرانه نداشتند ولی در حد یک کارمند ساده آموزش و پرورش بود،ایشان به خانواده سخت نمی گرفتند ولی خودشان زندگی ساده را دوست داشتند. روزهای آخر قبل از شهادتشان می گفتند ای کاش به روزهای زندگی طلبگی برمیگشتم خودشان دوست داشتند. اما به خانواده سخت نمی گرفتند به خصوص که مادر خودشان امکانات مادی و مالی داشتند.

خانه_موزه_شهید_بهشتی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر