کد خبر: 86178
A
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت:

ضربه سیاسی آمریکا به برجام را تحمل نمی‌کنیم/ کاه را کوه کردن هنر نیست/ کرونا سبک زندگی، اقتصاد و همه چیز را تهدید می‌کند

رئیس‌جمهور گفت: ضربه آمریکا به برجام تاکنون اقتصادی بوده است اما اگر بخواهند ضربه سیاسی به برجام بزنند ایران تحمل نمی‌کند و اقدام قاطع خودش را نشان می‌دهد.

ضربه سیاسی آمریکا به برجام را تحمل نمی‌کنیم/ کاه را کوه کردن هنر نیست/ کرونا سبک زندگی، اقتصاد و همه چیز را تهدید می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در جلسه هیأت دولت با اشاره به نشست شورای امنیت سازمان ملل خاطرنشان کرد: در نشست شورای امنیت غیر از آمریکا همگی از برجام تعریف، تمجید و پشتیبانی کردند، آمریکایی‌ها سه سال و نیم است که تلاش می‌کنند برجام را بشکنند اما بعد از این مدت وقتی شورای امنیت سازمان ملل تشکیل می‌شود، غیر از خودشان ۱۴ عضو دیگر از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ حمایت می‌کنند. از لحاظ اخلاقی و حقوقی نیز آمریکایی‌ها همیشه با شکست مواجه بوده‌اند.

وی افزود:‌ همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم، هر زمان که طرف مقابل ما و ۴+۱ حاضر شود به تمامی تعهداتشان در برجام عمل کند، ما بلافاصله به تعهداتمان باز می‌گردیم. ما یکسال تمام صبر و به تعهداتمان عمل کردیم اما آنها نتوانستند کاری را پیش ببرند. ما همچینین پنج مرحله برای حل موضوع به صورت قدم به قدم پیش رفتیم، اما باز آنها کاری نکردند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر همین فردا ۴+۱ به تعهداتش عمل کند، ایران نیز به تعهدات خودش عمل می‌کند. ایران به تعهدات سیاسی، حقوقی و اخلاقی خودش در طول تاریخ به ویژه بعد از انقلاب اسلامی پایبند بوده و هنوز هم هست.

وی با بیان اینکه ‌تاکنون آمریکا به برجام ضربه اقتصادی زده است که و ما هم تاکنون تحمل کردیم، تاکید کرد: اما اگر آمریکا بخواهند ضربه سیاسی به برجام بزند، جمهوری اسلامی تحمل نخواهد کرد و اقدام قاطع خودش را در این زمینه نشان خواهد داد. همانطور که به ۴+۱ گفتیم و مواضع سیاسی خوبی اتخاذ کردند.

رئیس دولت با اشاره به نشست آستانه، اظهار داشت: امروز بعد ازظهر جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور ترکیه و روسیه خواهیم داشت؛ بنا بود این اجلاس در تهران به میزبانی ایران برگزار شود اما به دلیل مسائل بهداشتی برنامه به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم تلاشش بر این بوده که همواره به گفتمان خودش در برابر مردم پایبند باشد، خاطرنشان کرد: گفتمان ما در داخل اعتدال و در جهان تعامل سازنده بوده است که همچنان مدنظر ماست؛ ما در داخل افراط و تندروی را نمی‌پسندیم و می‌دانیم که به ضرر کشور خواهد بود. از همه دوستان درخواست می‌کنیم که در این شرایط بسیار پیچیده که برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، راه وحدت، اتحاد، برادری و مهربانی را بین قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح، جناح‌های سیاسی، تفکرات مختلف و مردم برگزینیم.

روحانی تاکید کرد: امروز، روز وحدت و انسجام است که باید در کنار یکدیگر باشیم؛ کاه را کوه کردن در مشکلات کشور هنر نیست و اینکه در طرف خودشان نیز کوه را کار کردن اخلاقی نیست، کشور سختی‌هایی دارد و همه ما می‌دانیم که در شرایط تحریمی سخت و کرونا قرار داریم.

وی یادآور شد: کرونا در صادرات و واردات، مشاغل، کسب و کار، حمل و نقل، گردشگری و غیره اثر گذاشته است. همه جای دنیا درگیر این مساله هستند، کدام کشور دچار مشکلات اقتصادی نشده است؟ کرونا سبک زندگی، اقتصاد و همه چیز را تهدید می‌کند. همه دنیا با آن درگیر است، به ویژه کادر بهداشت و درمان که در این زمینه تلاش کردند.

رئیس‌جمهور اضافغه کرد: در این شرایط سخت باید مراقبت کنیم و اعتدال و میانه‌روی را میان همه جناح‌ها و گروه‌ها همواره مدنظر قرار دهیم.

ادامه دارد...

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر