کد خبر: 86523
A

نتیجه برگزاری دادگاه طبری چیست؟/ اکبر طبری در ازای دریافت ویلای لوکس و آپارتمان های لاکچری چه خدماتی ارائه داده است؟/ فرد سوم مجهول در پرونده بابک زنجانی کیست؟

هنوز پرونده باقری درمنی هم مجهولات بسیاری دارد. او کسی بوده که در تیم ضبط فایل تصویری از فاضل لاریجانی که در دفتر مرتضوی انجام شد، حضور داشت. بلافاصله بعد از انتشار یادداشت، قوه قضائیه دوران آقای لاریجانی به موضوع حساس شد و با احضار مدیرمسئول و سردبیر به آنها تذکرات لازم داده شد.

نتیجه برگزاری دادگاه طبری چیست؟/ اکبر طبری در ازای دریافت ویلای لوکس و آپارتمان های لاکچری چه خدماتی ارائه داده است؟/ فرد سوم مجهول در پرونده بابک زنجانی کیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛  تاکنون از دادگاه طبری هیچ نتیجه روشن و مشخصی از فساد او برملا نشده است. اینکه طبری از افراد متمول پول، زمین وآپارتمان های لوکسی دریافت کرده، روشن است. اما اینکه مابه ازای دریافت این اقلام طبری چه خدمتی به آنها ارائه کرده هنوز چیزی برملا نشده است. با این حال این ماجرا یادآور فرد مجهول و با نفوذی در پرونده بابک زنجانی و باقری درمنی است.

پاییز سال 97 حکم اعدام باقری درمنی صادر شده بود و با وجودی که هنوز به وزارت نفت بابت محموله های قیر بدهکار بود، به سرعت اعدام شد. همان زمان در مقاله ای که در روزنامه مستقل، به تفاوت های حکم اعدام او و بابک زنجانی پرداختم. آنجا به نقل از گزارش خبرگزاری تسنیم به نقش فردی «بانفوذ در قوه قضائیه» که با باقری درمنی آشنایی داشت اشاره شد. هنوز پرونده باقری درمنی هم مجهولات بسیاری دارد. او کسی بوده که در تیم ضبط فایل تصویری از فاضل لاریجانی که در دفتر مرتضوی انجام شد، حضور داشت. بلافاصله بعد از انتشار یادداشت، قوه قضائیه دوران آقای لاریجانی به موضوع حساس شد و با احضار مدیرمسئول و سردبیر به آنها تذکرات لازم داده شد.

موضوع از این قرار بود که بابک زنجانی در یکی از روزهای قبل از بازداشت و دستگیری مشغول به بازی بیسبال بوده که حمید باقری درمنی با او تماس می‌گیرد و از وی می‌خواهد هرچه سریعتر همدیگر را ملاقات کنند و خود را فوراً به محلی که بابک زنجانی حضور داشت، می‌رساند.

درمنی به‌سرعت خود را نزد زنجانی می‌رساند و به او می‌گوید «همین حالا باید با من به ملاقات یک نفر بیایی که سرنوشت و آینده تو در دستان اوست». درمنی حتی به زنجانی اجازه نمی‌دهد لباس‌های ورزشی‌اش را عوض کند و با همان لباس بیسبال به‌همراه وی به جایی که درمنی مد نظر داشته است می‌رود. حمید باقری درمنی پس از گذر از چند کوچه و خیابان جلوی خانه‌ای در یکی از محله‌های خوش‌آب‌وهوای تهران توقف می‌کند که بعدها مشخص می‌شود این خانه متعلق به یکی از دوستان درمنی بوده است.

جلسه سه‌نفره آغاز می‌شود؛ باقری درمنی ریاست جلسه سه‌نفره را به‌عهده می‌گیرد و خطاب به بابک زنجانی و از قول نفر سوم حاضر در جلسه می‌گوید: «به‌زودی بازداشت خواهی شد اما من برای دور کردن تو از این مخمصه آمدم، باید برای این‌کار حق الزحمه دوستمان را با یک چک 10میلیاردی پرداخت کنی.» بابک زنجانی که از این موضوع حیرت‌زده می‌شود بحث بازداشت خود را کلاً انکار می‌کند و می‌گوید: بازداشت نخواهم شد، بنابراین پولی هم پرداخت نمی‌کنم چه نقد چه چکی. باقری درمنی بدون توجه به حرف‌های زنجانی چکی به‌مبلغ ده میلیارد کشیده و به فرد سوم می‌دهد.» (تسنیم 21 آذر 97)

حالا سئوال این است که این فرد سوم کیست؟خبرگزاری تسنیم ظاهرا آن را میشناسد و در همان گزارش مدعی شده بود که ده میلیارد پول به حساب او واریز نشده است. آیا درمنی با توجه به نزدیکی تیم به تیم احمدی نژاد و ملک زاده با طبری آشنا بوده و از آن طریق قصد داشت مانع بازداشت بابک زنجانی شود؟

دوم: فراری دادن باقری درمنی: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ درحالی که باقری درمنی در آستانه اجرای حکم اعدام قرار داشت، ناگهان خبر تلاش برای فراری دادن او از زندان در ازای ده میلیارد تومان پول از سوی صداوسیما منتشر شد. نکته مهم در ماجرای فرار درمنی این بود که عاملان فرار با زندان تماس گرفته و خود را از مسئولان یک «نهاد» معرفی کردند. صداوسیما می گفت که هیچ ارتباطی با آن «نهاد» (که نامش بیان نشده است) نداشتند. اما متن خبر به روشنی می گوید که این افراد با وجود عدم موفقیت در فراری دادن باقری درمنی، دستگیر شدند. یک سال و نیم از آن واقعه گذشته، چرا نام این افراد و پرونده چنین مفسدانی به صورت علنی بررسی و دادگاهشان برای عموم منتشر نمیشود؟ آیا هنوز این افراد در بازداشت هستند؟ یا برای آنها حکم صادر شده است؟آن فرد سوم مجهول در پرونده بابک زنجانی و این تیم تلاش کننده برای فراری دادن باقری درمنی چه کسانی هستند؟


منبع: امتداد - داوود حشمتی 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر