کد خبر: 8660
A

نشست فوری ایران و ۱+۵ برگزار شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدام قاطع و محکمی در برابر تمدید تحریم‌های ایران انجام خواهد داد،‌ گفت: قطعا در این مسیر ارائه پیشنهاد برگزاری نشست فوری ایران و ۱+۵ در مورد نقض برجام از سوی آمریکا می‌تواند راهگشا باشد.

نشست فوری ایران و ۱+۵ برگزار شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدمهدی برومندی، برجام را توافقی بین هفت کشور خواند و گفت: برجام توافق بین‌المللی است که به تصویب شورای امنیت نیز رسیده،‌ از این رو یک کشور به تنهایی نمی‌تواند در جامعه بین المللی این توافق را بر هم زند و اقدام یک کشور در نقض برجام به معنای از بین رفتن خاصیت آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه کنگره آمریکا در تمدید تحریم‌های ایران نقض برجام است، اظهار کرد: قطعا در این مسیر لابی صهیونیسم  و عربستان به دنبال خدشه وارد کردن در روابط جمهوری اسلامی با جامعه بین المللی  است. در این شرایط علاوه بر اینکه نظام معتقد است که این مصوبه نقض برجام است در راستای ایفای حقوق ملت ایران و مطالبات مردم یک صدا اقدام قانونی و متقابلی براساس مصوبه مجلس صورت خواهد گرفت.

برومندی با تاکید بر اینکه تصمیم اتخاذ شده در مقابل مصوبه آمریکا محکم خواهد بود، گفت: در این شرایط انتظار ما از کشورهای عضو ۱+۵ این است که نسبت به نقض برجام توسط آمریکا و قانون شکنی واکنش نشان دهد. چون جامعه بین المللی بیش از دو سال وقت برای دستیابی به این توافق بین المللی  صرف کرده و این آمریکا است که امروز این توافق بین المللی  را نقض کرده است.

وی ادامه داد: کشورهای دیگر بدانند که ممکن است این رویه آمریکا در نقض عهد و توافق بین المللی  شامل همه کشورها شود که این مناسب جامعه بین المللی  و نظم جهانی نیست. قطعا در این شرایط مسئولان در قوای سه گانه براساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی عمل خواهند کرد و مجلس نیز از آن حمایت می کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزیر خارجه پیگیری ها  و مذاکراتی با برخی کشورها داشته گفت: قطعا اقدامات متقابل براساس ظرفیت‌های قانونی صورت خواهد گرفت که یکی از آن می‌تواند پیشنهاد برگزاری نشست اضطراری ایران و ۱+۵ باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر