کد خبر: 86710
A

بسیج، مایع ضدعفونی‌کننده دست و سطوح اختراع کرد

فرمانده بسیج ادارات: فعالیت سومی که در همین رابطه انجام دادیم، بکارگیری دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط با استفاده از اشعه اُزن بود؛ با استفاده از این دستگاه هر اتاق ۱۰۰ متر مربعی برخی ادارات مانند وزارت امور اقتصاد و دارایی را در عرض سه دقیقه ضدعفونی کردیم.

بسیج، مایع ضدعفونی‌کننده دست و سطوح اختراع کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ «سید حمیدرضا قریشی» فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: یکی از کار‌هایی که از اسفند سال گذشته با شیوع کرونا انجام دادیم، تلاش برای جبران کمبود ماسک در جامعه با بکارگیری پتانسیل‌های موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بود؛ در این رابطه طی تفاهم‌نامه‌ای که با این سازمان منعقد شد، مقرر شد که یک میلیون عدد ماسک در ۴۸۳ کارگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تهران آماده شود.

وی دیگر فعالیت ها را به این شرح تشریح کرد و افزود: برای ضدعفونی‌کننده دست و سطوح نیز برای اولین بار از محلول IMC ۱۳۳ که توسط مخترعان بسیجی بدون الکل ساخته شده بود، استفاده کردیم و با استفاده از مه‌پاش‌ها، خودرو‌هایی را که از روی پل کریمخان زند عبور می‌کردند، ضد عفونی کردیم؛ این مایع ضدعفونی را هم انستیتو پاستور و هم سازمان پدافند غیرعامل تأیید کردند.

فعالیت سومی که در همین رابطه انجام دادیم، بکارگیری دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط با استفاده از اشعه اُزن بود؛ با استفاده از این دستگاه هر اتاق ۱۰۰ متر مربعی برخی ادارات مانند وزارت امور اقتصاد و دارایی را در عرض سه دقیقه ضدعفونی کردیم.

فعالیت بعدی ارائه ماسک و دستکش به کارمندان ادارات و وزارتخانه‌ها بود به‌عنوان مثال فقط ۵۲ هزار ماسک را بین ادارات مختلف توزیع کردیم؛ غربالگری کارمندان و ارباب رجوع در مبادی ورودی ادارات هم اقدام دیگری بود که صورت گرفت.

 

منبع: خبرگزاری بسیج

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر