کد خبر: 86759
A

زهرا نژادبهــرام: طرح پرسش از رئیس‌جمهور هیچ مشکلی را حل نمی کند

عضو شورای شهر تهران: در چنین شرایطی که مردم درگیر پرداخت کردن هزینه‌های سنگین چه از نظر ازدست‌دادن عزیزان خود و چه از بین رفتن معیشت خود به واسطه وجود این پاندومی هستند، وارد کردن چنین التهابات سیاسی بر بستر جامعه نیازمند بازنگری اساسی بوده و لازم است که نمایندگان محترم در این موضوع تجدید نظر کنند، زیرا چنین تصمیماتی شامل تبعات مختلفی خواهد بود.

زهرا نژادبهــرام: طرح پرسش از رئیس‌جمهور هیچ مشکلی را حل نمی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا نژاد‌بهرام عضو شورای شهر‌تهران در روزنامه آرمان ملی نوشت: درحال‌حاضر کشور با چالش‌های عدیده‌ای روبه‌رو است که سپهر سیاسی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور و به تبع آن دولت دوازدهم که می‌توان به آن اشاره و مورد استناد قرار دهیم، موضوع همه‌گیری بیماری کووید 19 است. این یک موضوع جهانی شده است و شاهد هستیم که کشورهای توسعه‌یافته جهان نتواسته‌اند خود را با شرایط کنونی منطبق نمایند و همچنان تحت‌تاثیر این پاندومی که دارای ابعاد مختلف است قرار دارند.

در چنین شرایطی که تمام کشور‌ها جهان متاثر از این موضوع هستند، کشور ما در حال حاضر با ورود به پیک دوم این بیماری با چالش روبه‌رو شده است. طرح پرسش از رئیس‌جمهور با توجه به شرایط روز بهتر است مورد ارزیابی مجدد توسط طراحان آن قرار بگیرد، زیرا درحال حاضر نیاز کشور در تحکم و وحدت و یکپارچگی خلاصه شده است، تا با تکیه بر آن بتوانیم از این شرایط حساس فعلی با سربلندی عبور کنیم. اگر می‌پنداریم که با طرح سوال و مطرح کردن چنین موضوعاتی کشور در مسیر ثبات پیش خواهد رفت، سخت در اشتباه هستیم، زیرا با مطرح کردن این موضوعات فضای داخلی کشور را دچار دوگانگی و تنش خواهیم برد.

البته پرسش و به‌طور کل اصل مطالبه‌گری یک حق قانونی و اساسی در نوع خود به حساب می‌آید و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن شود، اما نوع و زمان طرح آن با وجود مشکلات حال حاضر که گریبانگیر دولت شده است، می‌تواند زمینه‌ساز التهابات در عرصه سیاست داخلی را فراهم کند. با اندکی دقت درمی‌یابیم که فضای کشور تحت تاثیر دو عامل قرار گرفته است، عامل اول فشارهای اقتصادی در جامعه که به واسطه تحریم‌های یکجانبه از سوی بدخواهان شکل گرفته و عامل دوم که می‌توان به آن اشاره کرد ابرچالش و بحران جدی که حاصل بیماری کرونا است، در کنار هم در این برهه از زمان قرار گرفته‌اند. از این رو به واسطه این اپیدمی شاهد رویدادهای تلخی در بستر جامعه هستیم.

در چنین شرایطی که مردم درگیر پرداخت کردن هزینه‌های سنگین چه از نظر ازدست‌دادن عزیزان خود و چه از بین رفتن معیشت خود به واسطه وجود این پاندومی هستند، وارد کردن چنین التهابات سیاسی بر بستر جامعه نیازمند بازنگری اساسی بوده و لازم است که نمایندگان محترم در این موضوع تجدید نظر کنند، زیرا چنین تصمیماتی شامل تبعات مختلفی خواهد بود.

اما تاکید دارم که پرسش حق نمایندگان است، با این حال باید نکته‌سنج باشند و شرایط روز جامعه را نیز در نظر بگیرند. اگر هم ابزاری همچون سوال و استیضاح وجود دارد، برای نظارت و تحقق این اهداف بلند تعریف شده است. اما اگر استفاده کردن از این ابزارها در شرایط فعلی در جهت تشدید تنش و ملتهب شدن فضای جامعه به کار آورده شود در خصوص آن باید تجدیدنظر کرد. به نظر می‌رسد مجلس و دولت باید در مسیر تعامل با هم قرار بگیرند و نه آنکه در مقابل یکدیگر به صف‌آرایی مشغول شوند. مجلس و دولت هر کدام در جایگاه خود باید داشته‌هایشان را در تحقق اهداف آرمان‌های جامعه به کار ببندند و از تقابل و رویارویی بپرهیزند.

اگر فشار های اقتصادی و تاثیرات کرونا در حال حاضر گریبانگیر کشور شده باید بدانیم که بخش اعظمی از آن ناخواسته مهمان کشور شده و به نوعی تحمیل شده است. نباید از این موضوع غافل شد که مشکلات اقتصادی ایجادشده ریشه در جایی دیگر همچون تحریم و خروج یکجانبه ایالات‌متحده از برجام دارد که بهتر است در مقابله با آنها چاره‌اندیشی کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر