کد خبر: 87049
A

هجمه به حسن روحانی با رمز «سجاد»

حالا سجاد بهانه خوبی برای مخالفان شده که اقدامات او را مرتبط با دولت کرده و به روحانی بتازند. استدلال این مخالفان برای طرح موضوعات واهی هم به دیدار رئیس‌جمهور با رسول سجاد بازمی‌گردد. در آخرین روز بهمن سال گذشته بود که سایت ریاست‌جمهوری فیلمی کوتاه از خانواده شهید اکرمی و «‌رسول سجاد» جانباز 70 درصد منتشر کرد. این دیدار هم مانند بسیاری از دیدارهای گذشته مسئولان و رئیس‌جمهور با ایثارگران و خانواده شهدا بود و قابل پذیرش نیست اگر ادعا شود روحانی با آگاهی از تخلفات اقتصادی سجاد با او دیدار کرده است.

هجمه به حسن روحانی با رمز «سجاد»

به گزارش دیده بان ایران؛  از یک‌سو هر روز بر طبل فراخواندن رئیس‌جمهور به مجلس می‌زنند و از سوی دیگر سعی دارند با بهانه‌جویی‌های بی‌حاصل اذهان را نسبت به عملکرد روحانی تیره‌وتار کنند. 21 تیر اولین جلسه دادگاه اتهامات برخی از مدیران سابق بانک مرکزی برگزار شد و نام یکی از متهمان این پرونده رسول سجاد بود. سایت‌های مخالف دولت دیروز نوشتند: «در دادگاه شنبه نماینده دادستان کیفی پر از سکه را در دادگاه نشان داد و گفت: اینها قریب به 400 سکه است که از منزل سجاد و صالحی کشف شده است. بنا بر اعلام نماینده دادستان، این کیف پر از سکه از سوی سایر متهمان به‌عنوان رشوه به مدیران سابق بانک مرکزی از جمله رسول سجاد داده شده بود. یک کلیپ از اقاریر متهم سجاد پخش شد، در این اقاریر متهم سجاد می‌گوید در عید 96 اسدبیگی تقویمی به او داده است که متوجه می‌شود تعدادی سکه در آن بوده است، متهم سجاد در این کلیپ اقرار می‌کند که یک بسته دیگری اسدبیگی به او می‌دهد که 150 سکه در آن قرار داشته است، متهم سجاد می‌گوید این مساله چند بار اتفاق افتاده است، اما اعلام می‌کند که در مجموع 700 تا 800 سکه به او داده شده است، در این کلیپ مشخص می‌شود 240 سکه وکیوم صرافی اسدبیگی بوده است. در ادامه جلسه دادگاه، فیلمی درخصوص اعمال‌نفوذ سجاد پیرامون تخصیص چند میلیون دلار ارز دولتی برای واردات قطعات کارخانه به امید اسدبیگی به نمایش درآمد.»

بهانه دیدار با جانباز 70 درصد

حالا سجاد بهانه خوبی برای مخالفان شده که اقدامات او را مرتبط با دولت کرده و به روحانی بتازند. استدلال این مخالفان برای طرح موضوعات واهی هم به دیدار رئیس‌جمهور با رسول سجاد بازمی‌گردد. در آخرین روز بهمن سال گذشته بود که سایت ریاست‌جمهوری فیلمی کوتاه از خانواده شهید اکرمی و «‌رسول سجاد» جانباز 70 درصد منتشر کرد. این دیدار هم مانند بسیاری از دیدارهای گذشته مسئولان و رئیس‌جمهور با ایثارگران و خانواده شهدا بود و قابل پذیرش نیست اگر ادعا شود روحانی با آگاهی از تخلفات اقتصادی سجاد با او دیدار کرده است. برخی کانال‌ها مدعی شدند که رئیس دولت با او دیدار کرده است.

فاجعه افزایش نرخ سکه زمان احمدی‌نژاد

مشرق‌نیوز در ادامه تلاش برای هجمه به رئیس‌جمهور با تلاش در برقراری ارتباطی میان سجاد و دولت به انتشار نمودار رشد قیمت سکه از پایان دولت دهم تا امروز پرداخته است. ساده‌انگاری است اگر تصور شود هدف از انتشار این گزارش تنها هجمه به روحانی است بلکه انتشار این نمودار پرده از اهداف دلواپسان برداشت. گزارش‌های رسمی دولت نشان می‌دهد که در طول سال‌های 1384 تا 1392 (دوره فعالیت دولت نهم و دهم)، یعنی از خردادماه 1384 که محمود احمدی‌نژاد دولت نهم را از دولت اصلاحات تحویل گرفت تا خردادماه سال 1392 که دولت دهم را به حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم تحویل داد، قیمت سکه 116هزار و 988 تومان به یک‌میلیون و 266هزار و 872 تومان افزایش پیدا کرده است. این نشان می‌دهد که در طول 8سال فعالیت دولت احمدی‌نژاد، قیمت سکه 982.9 درصد رشد پیدا کرده است. قیمت سکه در طول 9 ماهه اول فعالیت دولت نهم 28.2 درصد گران شد. در سال‌های بعد دولت احمدی‌نژاد نیز روند افزایشی قیمت سکه ادامه داشت؛ تا جایی که آمارها نشان می‌دهد که طی 4 سال اول دولت محمود احمدی‌نژاد قیمت سکه حدود 87.7 درصد افزایش پیدا کرد. اعداد و ارقام بانک مرکزی از متوسط قیمت سکه در خردادماه 1388 نشان می‌دهد که هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی در خردادماه سال 1388 و در زمان انتخاب رئیس دولت دهم، به‌طور متوسط 219هزار و 626 تومان قیمت داشته است. این موضوع، به نوعی حرکت صعودی قیمت سکه در بازار را نشان می‌دهد. بر این اساس، روند قیمتی سکه تمام بهار آزادی در دولت نهم نمایانگر آن است که سکه در سال 1384 به‌طور متوسط 122هزار و 850 تومان، در سال 1385 حدود 167هزار و 955 تومان، در سال 1386 حدود 190هزار و 678 تومان، در سال 1387 حدود 231هزار و 642 تومان و در سال 1388 حدود 246هزار و 616 تومان بوده است. با شروع دولت روحانی افزایش نرخ سکه متوقف شد چنانکه طی دو سال فعالیت دولت یازدهم نه‌تنها با رشد قیمت سکه روبه‌رو نبودیم، بلکه قیمت‌ها نیز کاهش یافته است. پس از آن، با امضای برجام و بالا گرفتن تحریم‌ها علیه کشورمان تغییر در نرخ ارز و سکه طبیعی است و نمی‌توان دولت را در آن دارای نقش اصلی معرفی کرد.

مفسدان اقتصادی و دولت احمدی‌نژاد

رسانه‌هایی سعی در تخریب روحانی با القای ارتباط دولت با مفسدان اقتصادی را دارند که اشاره‌ای به آنچه در 8 سال دولت موردحمایت خودشان یعنی از 84 تا 92 رخ داد ندارند. فسادهای اقتصادی زیادی در میان نزدیکان احمدی‌نژاد وجود داشت که نمونه بارز آن محمدرضا رحیمی معاون اول او در دولت نهم بود که برخی او را متهم اصلی پرونده‌های «فساد اقتصادی» در بیمه دانستند. اظهارات بابک زنجانی در دادگاه هم گویای ارتباط برخی در دولت احمدی‌نژاد با او بوده است مانند روزی که در دادگاه گفت: «من به وزیر گفتم 4میلیارد یورو در تامین‌اجتماعی اعتبار دارم، شما با مرتضوی صحبت کنید که از این مبلغ 2میلیارد یورو به شرکت HK پرداخت شود. حتی در این خصوص از احمدی‌نژاد و بانک مرکزی اجازه گرفتم تا اینکه مرتضوی آن مسخره‌بازی‌ها را درآورد و دستگیر شد. بعد هم گفت امضایش اعتبار ندارد.» 26 بهمن 94 امیرعباس سلطانی یکی از نمایندگان پیگیری‌کننده پرونده بابک زنجانی گفت که «سه وزیر احمدی‌نژاد و رئیس کل بانک مرکزی به بابک زنجانی کمک کردند از این رو باید همگی عوامل پشت پرده پرونده زنجانی مجازات شوند.»

منبع: آرمان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر