کد خبر: 87161
A

سنگ تمام صداوسیما برای قالیباف/ مجری برنامه: آقای دکتر خیلی متشکریم که ما را برای این مصاحبه به حضور پذیرفتید!

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در گفت و گویی که به صورت زنده از شبکه اول سیما پخش شد به سوالات مطرح شده پاسخ گفت.

سنگ تمام صداوسیما برای قالیباف/ مجری برنامه: آقای دکتر خیلی متشکریم که ما را برای این مصاحبه به حضور پذیرفتید!

به گزارش دیده بان ایران؛ جدای از سوالات مجری این برنامه گفت و گو محور و پاسخ های رییس مجلس، برخورد مجری با رییس مجلس قابل توجه و تامل بود.

به نظر می رسید نوع سوالات و همچنین برخورد مجری شبکه یک با رییس مجلس با موارد مشابه گذشته متفاوت بود.

این که مجری برنامه باید و حتما احترام مهمانش را به جای آورد از اصول حرفه ای یک مصاحبه کننده خوب است اما نوع سوالات و حتی نوع عبارات به کار رفته هم باید حرفه ای باشد.

نوع عبارات و جملات مجری یا خبرنگار باید به نحوی باشد که ضمن احترام به مصاحبه شونده این برداشت در مخاطب ایجاد نشود که بین خبرنگار و فردی که با او مصاحبه انجام می شود رابطه رییس و مرئوس برقرار است.

این اتفاق اما در گفت و گوی امشب شبکه یک از همان ابتدای مصاحبه روی داد. آنجا که مجری خطاب به قالیباف گفت:« آقای دکتر خیلی متشکریم که ما را برای این مصاحبه به حضور پذیرفتید».

یک مجری و خبرنگار حرفه ای جز در مواردی خاص که مصاحبه شونده از مقام بالای معنوی و مذهبی برخوردار باشد به مصاحبه شونده اش نمی گوید «خیلی متشکریم که مار را به حضور پذیرفتید.»

در هنگام سوالات هم مجری برنامه شبکه یک چنان با احتیاط و محافظه کارانه از رییس مجلس سوال می کرد که انگار کارمند قالیباف است و حال روبروی رییسش نشسته و سوالاتی باب دلخواه او مطرح می کند.

البته هیچ بعید نیست سوالات مطرح شده با مشاوران رسانه ای رییس مجلس هماهنگ شده باشد و مجری هم در این ماجرا بی تقصیر، اما لااقل نوع کلمات و عبارات و زبان بدن مجری می توانست حرفه ای باشد تا لااقل کمی از ایرادات مصاحبه اش کم کند.

منبع: خبرنیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر