کد خبر: 87343
A

محمد اشرفی اصفهانی: شورای نگهبان اجازه نمی دهد اصلاح طلبان در انتخابات حضور داشته باشند

محمد اشرفی اصفهانی گفت: اینکه برخی از ریزش سرمایه اصلاح‌طلبان می‌گویند‌ اصلاً نمی‌تواند تحلیلی صحیح باشد؛ یعنی تعداد هواداران اصلاح‌طلبان ریزش نداشته است. در واقع نیامدن مردم به پای صندوق رأی، ریشه در ناکارآمدی‌ تمام دستگاه‌ها از جمله دولت، مجلس و قوه قضائیه داشت.

محمد اشرفی اصفهانی: شورای نگهبان اجازه نمی دهد اصلاح طلبان در انتخابات حضور داشته باشند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اصلاح‌طلبان در شرایط پیچیده و مبهمی قرار دارند. فضای سیاسی بعد از دولت دوازدهم برای اصلاح‌طلبان فضایی مبهم و آینده برای جریان اصلاحات چندان قابل پیش بینی نیست. از سوی دیگر وضعیت نگران‌کننده ناشی از گرانی، بیکاری، علنی شدن فساد و... نارضایتی‌ مردم را به اوج رسانده که این امر مشخصاً در دوم اسفند ۹۸ با مشارکت حداقلی در انتخابات مجلس آشکار شد. حالا این سوال پیش آمده که اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ چه وضعیتی خواهند داشت؟

 

محمد اشرفی اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگویی در این ‌باره اظهار داشت: کشور وضعیتی دارد که به واقع باید از لفظ نگران‌کننده برای توصیفش استفاده کرد. مردم این روزها هم گرانی را با کوچک شدن سفره‌‌هایشان می‌بینند و هم عمده آنها به نوعی با مشکل بیکاری دست‌وپنچه نرم می‌‌‌کنند. این در حالی است که ایران دارایی‌های زیادی دارد و اگر مدیریت صحیح باشد و سوءاستفاده‌ در کار نباشد، می‌توان به راحتی جامعه را به آرامش رساند.

 

او در ادامه گفت: انتخابات برای ایران و هر جامعه دیگری نشانه‌ رابطه مردم با نظام تصمیم‌گیری است و به همین دلیل‌ وقتی در سال گذشته میزان رأی تا حد زیادی پایین آمد، باید اذعان داشت که جان مردم به لب‌شان رسیده است و دیگر طاقت این همه سختی‌ را ندارند. به همین دلیل لازم است دست‌اندرکاران هرچه زودتر چاره‌ای بیندیشند تا بلکه حداقل مردم در تامین مایحتاج ضروری‌شان لنگ نمانند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به شرایط پیش روی اصلاح‌طلبان توضیح داد: اینکه گروهی سعی دارند جریان اصلاحات را حاشیه‌نشین معرفی کنند رفتاری غلط است. اصلاح‌طلبان در هر شرایطی آمادگی حضور در عرصه را دارند. مشکل اما این است که ظاهراً کمافی‌السابق شورای نگهبان اجازه کاندیداتوری چهره‌های شاخص این تفکر را صادر نخواهد کرد. اگر اصلاح‌طلبان بتوانند مجوز حضور در انتخابات را به دست آورند، شک نکنید جبهه اصلاحات حضوری پررنگ و جدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خواهد داشت.

 

محمد اشرفی اصفهانی در  پایان گفت: اینکه برخی از ریزش سرمایه اصلاح‌طلبان می‌گویند‌ اصلاً نمی‌تواند تحلیلی صحیح باشد؛ یعنی تعداد هواداران اصلاح‌طلبان ریزش نداشته است. در واقع نیامدن مردم به پای صندوق رأی، ریشه در ناکارآمدی‌ تمام دستگاه‌ها از جمله دولت، مجلس و قوه قضائیه داشت.

منبع:اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر