کد خبر: 87381
A

احمدی بیغش اظهاراتش در صداوسیما را تکذیب کرد/ واگذاری جزایر ایرانی به کشور چین صحت ندارد، من نگفتم نگفتم!

نماینده شازند در مجلس گفت: بنده پیش نویس توافق ایران و چین را خوانده ام و اصلا هیچ کجای این متن، بحثی درباره واگذاری جزایر ایرانی به کشور چین مطرح نشده است.

احمدی بیغش اظهاراتش در صداوسیما را تکذیب کرد/ واگذاری جزایر ایرانی به کشور چین صحت ندارد، من نگفتم نگفتم!

به گزارش دیده بان ایران؛  اخیرا گفتگویی از محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری 25 ساله ایران و چین در فضای مجازی منتشر شده که حواشی بسیار زیادی در پی داشته است.

 

نماینده شازند در مجلس در گفت و گو با صدا و سیما مدعی شده بود که ایران، تعدادی از جزایر خلیج فارس از جمله کیش را به چینی داده است کمی بعد ساعتی همین نماینده مصاحبه ای که فیلم آن هم موجود است را تکذیب کرد.

حال باید این سوال را پرسید که احمدی بیغش که دوره احمدی نژاد استاندار هم بوده و احمدی نژادی محسوب می شود؛ چرا و با چه اهدافی چنین سخنانی را مطرح کرده است؟!

اگر اظهارات احمدی بیغش صحت دارد باید به موضوع قرار داد رسیدگی شود و اگر نمایندگان مجلس یازدهم اقدام به انتشار اخبار در جهت تشویش اذهان عمومی می کنند باید پاسخگوی قانون باشند. 

از روز آغاز مجلس یازدهم؛ نمایندگان نه تنها برای حل مشکلات معیشتی گام برنداشتند؛ بلکه هر روز یک تنش تازه در سیاست خارجی و داخلی کلید می زنند؛ اکنون نقش مجلس انقلابی در رسیدن دلار به۲۴ هزار تومان بر همگان آشکار شده است!

طبق آنچه از مصاحبه وی در رسانه ها بازنشر داده شده، آقای بیغش گفته است قرار بر این بوده بر اساس این همکاری، اختیار جزایر ایرانی به کشور چین واگذار شود!

این اظهار نظر از سوی این نماینده مجلس در حالی صورت گرفته که هنوز سند قرارداد همکاری های ایران و چین تنظیم نهایی نیز نشده و بارها و بارها ادعاها مبنی بر واگذاری اختیار جزایر ایرانی به چینی‌‌ها تکذیب شده است.

در همین رابطه در گفتگو با وی درخصوص علت بیان چنین اظهارتی سوال کردیم که آقای بیغش گفت: بنده پیش‌نویس توافق ایران و چین را خوانده ام و اصلا هیچ کجای این متن، بحثی درباره واگذاری جزایر ایرانی به کشور چین مطرح نشده است.

تکذیب احمدی بیغش در حالیست که بر اساس فیلمی که از اظهار نظر وی (پخش شده از شبکه یک سیما) در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، او ظاهراً گفته است: «قرار بوده اختیار جزایر به چینی ها واگذار شود ولی حرکت مردم و مجلس شورای اسلامی جلوی آن را گرفته است و این اتفاق نخواهد افتاد.»

خبرنگار تسنیم پس از تکذیب اولیه این موضوع توسط آقای بیغش مجدداً از او در این باره پرس و جو می‌کند. متن گفت‌وشنود خبرنگار تسنیم با آقای احمدی‌ بیغش اینچنین است:

خبرنگار : سلام آقای دکتر

آقای احمدی‌بیغش:سلام و رحمت الله

خبرنگار : خوب هستید؟ ببخشید مجددا مزاحم شدم. آقای دکتر فرمودید صحبت‌هایتان درباره همکاری ایران وچین تحریف شده است درسته؟

آقای احمدی‌بیغش:  بله

خبرنگار : خب من دیدم ظاهراً فیلم است. با شبکه یک گفتگو کرده‌اید

آقای احمدی‌بیغش: نه ببینید آن مقدمه و موخره داشته. یک ربع حرف بوده 15 ثانیه‌اش پخش شده است.

خبرنگار : بله، ولی از شما می‌پرسند واگذاری صورت گرفته شما می‌گویید بله  مطرح بوده

آقای احمدی‌بیغش:  نه؛ من اگر هم گفتم تکذیب می‌کنم این{واگذاری اختیار جزایر به چینی‌ها} صحت نداره.

خبرنگار :  بالاخره گفتید یا نه؟ این موضوع مهمی است

آقای احمدی‌بیغش: نه نگفتم. نه نگفتم

خبرنگار: اما{ظاهراً} در مصاحبه گفته‌اید.

آقای احمدی‌بیغش: نه صحت نداره.

خبرنگار : خبرنگار از شما می‌پرسد واگذاری بوده... یعنی می خواهید بگویید که گفتید ولی بالاخره اشتباه گفته‌اید؟

آقای احمدی‌بیغش:  نه آن گفته را قبول ندارم

خبرنگار: گفته خودتان را قبول ندارید؟

آقای احمدی‌بیغش: نه آنطوری نگفتم تحریف شده

خبرنگار: خیلی ممنونم

آقای احمدی‌بیغش:  خواهش میکنم قربانت

تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر