کد خبر: 87550
A

رسول منتجب‌نیا: درخواست دیدار با رهبری داریم، اما هنوز ما را نپذیرفته اند

رسول منتجب‌نیا از درخواست اصلاح‌طلبان برای دیدار با رهبر انقلاب خبر داد و گفت: ما مشتاق هستیم که خدمت ایشان برسیم و درخواست مکرر کرده ایم و منتظر اجازه ایشان هستیم تا خدمتشان برسیم البته در جلسات عمومی ما را دعوت می‌کنند و ما شرکت می کنیم و فعلا قضیه کرونا جلسات را بهم زده است.

رسول منتجب‌نیا: درخواست دیدار با رهبری داریم، اما هنوز ما را نپذیرفته اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «ترمیم رابطه با حاکمیت»؛ این ایده‌ای بود که از سوی بعضی از اصلاح‌طلبان مطرح شد؛ استدلال‌شان هم این بود که رابطه بهتر با نهادهای حاکمیتی هم سهم آنها از قدرت را افزایش می‌دهد و هم از این‌  طریق امکان ظهور و بروز اصلاحاتی که مدنظرشان است بیشتر خواهد بود، از همین‌رو «گفت‌وگوی ملی» «رایزنی با نهادهای حاکمیتی» و ... کلید خورد.البته نشست‌های جناح چپ تنها به رقیب خود ختم نشد و از سوی دیگر تلاش‌هایی برای دیدارهای مستقیم با رهبر انقلاب نیز صورت گرفت جلساتی که «رسول منتجب‌نیا» و «محسن رهامی» پرچمدار آن بودند.

کسب مجوز برای ارسال نامه

منتجب‌نیا یک سال پیش درباره این دیدارها گفته بود: « رهبری مانند پدری است که باید دستشان را بر سر همه مردم و طیف هایی سیاسی و افراد چه مسلمان و چه غیر بکشند و هر کسی که در این کشور زندگی می کند باید تحت حمایت و تفقد ایشان باشد.» او با بیان اینکه رهبری متعلق به همه ملت است ادامه داد:  «همه باید با ایشان در تماس باشند. اصلاح طلبان به عنوان جناحی ریشه دار و اصیل و گسترده باید با رهبری ارتباط داشته و  تحت حمایت قرار گیرند. این کار باید انجام شود. متاسفانه از سال ۸۸ به دلیل اتفاقاتی که افتاد ارتباط بین اصلاح طلبان و رهبری ضعیف شد و لازم بود این سد شکسته و ارتباط دوباره پیوند بخورد. البته خیلی‌ها در این باره تلاش کردند اما موفق نشدند ما تلاشی کردیم و این توفیق نصیب ما شد و اجازه دادند که یک دیدار خصوصی شکل بگیرد و مطالبی را که به نفع کلیت جامعه و اصلاح طلبان بود را مطرح کردیم و به دنبال آن نیز قرار شد ملاقات های دیگری نیز بتوانیم داشته باشیم اما ارتباط به وجود آمده خیلی پررنگ نیست.»

منتجب‌نیا گفته بود: «رهبری اجازه دادند که نامه‌ها و مکاتباتی بنویسیم  و حتی اعتراض کنیم و همین که ایشان نامه‌های ما را بخوانند و مورد توجه قرار دهند حتی اگر جوابی هم دریافت نشود، کافی است و این یک امتیازی برای مجموعه اصلاح‌طلبان است.»

به دنبال کم کردن فاصله بین اصلاح طلب ها و بیت رهبری هستیم

بعد از یک سال از روایت ها درباره دیدار اصلاح‌طلبان با رهبر انقلاب،  رسول منتجب‌نیا از پیگیری این جلسات خبر داد. او  گفت: «من جلسه نداشتم و آقای رهامی جلسه داشت، البته من و آقای رهامی یک جریانی را دنبال می‌کردیم که در ارتباط با رهبری و ایجاد اتصال و ارتباط از بین بردن فاصله ها بین اصلاح طلب ها و بیت رهبری بود که ما این نقش را تا حدی دنبال کردیم و با هم ملاقات داشتیم و پیگیری می کنیم.»

وی افزود: گفتگوی ملی را آقای احمد مازنی که نماینده مجلس در دور گذشته بودند ابداع کردند و دنبال می کردند، نظر خوبی بود منتهی مقدماتی داشت و با من هم دو جلسه داشتند و من هم نقطه نظرهایم را اعلام کرده بودم. من معتقد هستم که ما در درون نظام باید با بیت رهبری ارتباط داشته باشیم و حتی باید با گروه های مختلف سیاسی مثل اصولگرایان و.. ارتباط داشته باشیم، لازمه تفاوت سلیقه سیاسی دشمنی و مشاجره و جدایی نیست و ۲ مجموعه می توانند با هم رفیق باشند و با هم اختلاف سلیقه داشته باشند، همانطور که در یک خانه ممکن است ۲ برادر که هر دو از یک خون و از یک پدر و مادر هستند، ۲ سلیقه و ۲ گرایش سیاسی داشته باشند.

مشتاق هستیم تا با رهبری دیدار کنیم

این روحانی اصلاح طلب ادامه داد: ما در کشورمان همه در کنار هم هستیم و همه صاحب یک کشور هستیم، لذا باید ارتباط و صمیمیت و دوستی داشته باشیم در حالی که اختلاف سلیقه داریم. ما باید این ظرفیت را در جامعه بالا ببریم که تفاوت سلیقه سیاسی به معنای دشمنی و جدایی نیست.

دبیرکل حزب جمهوریت در پاسخ به این سوال که آیا این جلسات با رهبری همچنان ادامه دارد گفت: «ما مشتاق هستیم که خدمت ایشان برسیم و درخواست مکرر کرده ایم و منتظر اجازه ایشان هستیم تا خدمتشان برسیم البته در جلسات عمومی ما را دعوت می کنند و ما شرکت می کنیم و فعلا قضیه کرونا جلسات را بهم زده است.»

نباید اصلاح طلبان را اپوزیسیون و خارج از نظام دانست

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «این یک ضرورت است چون بالاخره ما در کشوری زندگی می کنیم که قانون اساسی دارد و قانون اساسی هم رهبری تعیین کرده است و رهبری برای همه محترم است و باید به دستورات رهبری عمل شود. همه حق دارند که از رهبر انقلاب بهره بگیرند و رهبری هم همچون پدری مهربان بالای سر همه باشد؛ پس این یک ضرورت است و جامعه و قانون ما این انتظار را از ما دارد. »

او ادامه داد: «اما اینکه برای اصلاح طلبان چه نفعی دارد قطعا برای آنها نفع دارد، زمانی که اصلاح طلبان را منزوی و خارج از نظام و به عنوان اپوزیسیون فرض کنند و بگویند که اینها اصلا در نظام جایگاهی ندارند، خیلی بد است چون رفته رفته نیروهایشان تحلیل می رود و به دست فراموشی سپرده می شوند، در حالی که اگر اینها در بطن جامعه و نظام باشند همانطور که در بین مردم باید حضور فعال داشته باشند و درد مردم را احساس کنند و برای تسکین آن تلاش کنند باید با مسؤلان هم در ارتباط باشند و این ارتباط متقابل باید بین اصلاح طلبان و مسؤلان نظام وجود داشته باشد.»

 

منبع: خبرانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر