کد خبر: 87638
A

دیوان محاسبات سکوی پرتاب «بذرپاش» به‌سوی «پاستور» خواهد بود؟

به نظر می‌رسد در روزهای آتی عملا شاهد رویارویی یاران قالیباف و زاکانی با اعضای طیف‌های دیگر اصولگرایی در مجلس باشیم. ولی باید این مهم را نیز درنظر گرفت که دیوان محاسبات برای بذرپاش احتمالا سکوی پرتابی به‌سوی «پاستور» خواهد بود.

دیوان محاسبات سکوی پرتاب «بذرپاش» به‌سوی «پاستور» خواهد بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روزگذشته و پس از کش‌وقوس‌ها و البته رایزنی‌های پیدا و پنهان فراوان سرانجام اسامی دو گزینه نهایی مدنظر خود برای ریاست دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی را اعلام و همزمان آن را طی نامه‌ای به هیات رییسه مجلس اعلام کردند تا آخرین گام برای تعیین تکلیف دیوان محاسبات برعهده نمایندگان و آرای آنان در صحن علنی باشد. رایی که می‌تواند سرنوشت حدود یک ماه رایزنی و تلاش بی‌وقفه مهرداد بذرپاش و لطف‌الله فروزنده را مشخص کند. دو چهره سیاسی که به‌رغم برخورداری از اسم و رسمی قابل‌توجه میان اصولگرایان ولی به‌لحاظ خط و ربط‌های جناحی و طیف‌بندی‌های درون جناح راست چندان شباهتی به یکدیگر ندارند.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد در روزهای آتی عملا شاهد رویارویی یاران قالیباف و زاکانی با اعضای طیف‌های دیگر اصولگرایی در مجلس باشیم. ولی باید این مهم را نیز درنظر گرفت که دیوان محاسبات برای بذرپاش احتمالا سکوی پرتابی به‌سوی «پاستور» خواهد بود. کم نیستند فعالان و ناظران منتسب به جریان اصولگرایی که کلیدواژه‌های «جوان و حزب‌اللهی» را در شخصیت سیاسی بذرپاش تعبیر و تحلیل می‌کنند و معتقدند او می‌تواند پازل فسادستیزی اصولگرایان را تکمیل کند.

در این میان شرط برخورداری از ۲۰ سال سابقه کاری اما می‌تواند سدی باشد مقابل مسیر بذرپاش. هرچند برخی شنیده‌ها از تمایل هیات رییسه مجلس به او حکایت دارد و این احتمالا به معنی عبور او از این سد خواهد بود.

کنار بذرپاش و فروزنده، «اسداللهی و کامیار» نیز بنابه گفته‌های محمدخدابخشی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه که ایسنا آن را منتشر کرده، به عنوان گزینه‌های نهایی دادستانی دیوان محاسبات انتخاب شده و به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا پس از تعیین تکلیف این کرسی‌ها، رقابت اصولگرایان بر سر تصاحب کرسی ریاست مرکز پژوهش‌ها که هم علیرضا زاکانی و هم الیاس نادران گوشه‌ چشمی به آن دارند، آغاز شود.

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر