کد خبر: 87743
A

میرتاج‌الدینی: از مشکلات دولت برای تأمین بودجه باخبریم/ به دنبال مسیرهای مختلفی برای تامین ارز هستیم

نائیب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درخصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، گفت: یکی از مسائلی که کمیسیون برنامه و بودجه به دنبال آن است بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادر کنندگان است که در این خصوص بانک مرکزی هم راه‌های مختلفی را تعریف کرده است..

میرتاج‌الدینی: از مشکلات دولت برای تأمین بودجه باخبریم/ به دنبال مسیرهای مختلفی برای تامین ارز هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمحمدرضا میرتاج الدینی درباره این‌که مجلس یازدهم چه برنامه‌هایی دارد تا فشار تحریم‌ها که این روزها اثرات خود را روی کشور گذاشته است بردارد تا دولت بتواند کشور را اداره کند، گفت: هنگامی که آقای نوبخت و سایر مسئولان به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تشریف آوردند قول همکاری دادیم و آمادگی را اعلام کردیم و به هر شکلی و با هرتوانی که وجود دارد، به دولت کمک خواهیم کرد تا بتواند کشور را اداره کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این‌که مجلس آماده است راه‌کارهایی ارائه دهد تا دولت بتواند به وظایفی که دارد عمل کند، گفت: یکی از پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه به دولت تعریف منابع جدید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جبران کسری بودجه است و به دولت هم اعلام کردیم آمادگی داریم در مواردی از جمله انتشار اوراق مشارکت، کمک کنیم.

وی درخصوص تعریف منابع جدید گفت: یکی از پیشنهادهای مجلس شورای اسلامی طرح قیر رایگان بود. امروز ما شاهد هستیم جاده‌ها، معابر و طرح‌هایی که هادی روستایی و نوسازی مدارس هستند به قیر رایگان نیاز دارند تعطیل شده‌اند، از همین رو با این دو فوریت برای سرعت بخشیدن به این کارهای عمرانی موافقت کردیم. 

وی تاکید کرد: نمایندگان مشکلات جامعه و مردم را مشاهده می کنند، مشکلات دولت را  در تأمین بودجه می‌دانند و آمادگی دارند هرگونه همکاری در این راستا با دولت داشته باشند. 

میرتاج الدینی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌‍‌‌که امروز کشور حداقل به ۱۵ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و دویست تومانی برای تأمین دارو و نیازهای اولیه نیاز دارد تا این اقلام گران نشوند؛ مجلس  راه حلش برای تأمین این مبلغ چیست، عنوان کرد: بله امروز به ۱۰ الی ۱۵ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و دارو نیاز است و باید بگویم در خصوص تأمین این منابع راهکارهایی که هرساله بوده است مانند فروش نفت امسال وجود ندارد.  

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در کمیسیون مطرح شده و به جد به دنبال پیگیری آن هستیم حمایت از صادرات کالاهای غیر نفتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادر کنندگان است که در این خصوص بانک مرکزی هم راه‌های مختلفی را تعریف کرده است. 

نائیب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: البته ما بر این تاکید داشتیم که بانک مرکزی با تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بخش خصوصی همراهی کند و زمان معقول بدهد تا آنها بتوانند ارز خودشان را به کشور برگردانند.

وی در پایان گفت: ما به دنبال مسیرهای مختلفی هستیم تا علاوه بر تامین نیاز‌های جامعه بتوانیم سایر امور عمرانی و آبادانی کشور را پیش ببریم. 

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر