کد خبر: 87864
A
ماجرای رشوه 65 میلیاردی ادامه دارد:

محمدرضا خباز: میرسلیم باید بایستد تا تکلیف رشوه 65 میلیاردی مشخص شود/ سکوت می‌کنند چون از ریختن آبروی فرد یا افرادی می‌ترسند/ افراد با تجربه و عاقل مثل میرسلیم حرف بی سند نمی زنند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای میرسلیم که الان نماینده تهران است، قبلا وزیر ارشاد بوده، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک شخصیت شناخته شده است یک ادعا کرده است. اگر این ادعا غلط است که با یک عذرخواهی مساله را جمع کنند. اگر هم درست است که خودشان و مدعیان اصولگرایی باید پای این قضیه بایستند تاشفاف شود

محمدرضا خباز: میرسلیم باید بایستد تا تکلیف رشوه 65 میلیاردی مشخص شود/ سکوت می‌کنند چون از ریختن آبروی فرد یا افرادی می‌ترسند/  افراد با تجربه و عاقل مثل میرسلیم حرف بی سند نمی زنند

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنان اخیر سید مصطفی میرسلیم علیه رئیس مجلس و ماجرای رشوه 65 میلیاردی برای عدم تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در روزهای اخیر سرو صدای بسیاری به پا کرده و مورد مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. غیر از رسانه‌ها که آن‌ها هم اغلب متهم به همصدایی با دشمن و بیگانه می‌شوند؛ کسی به این ادعا توجهی ندارد. انگار قرار نیست شفاف سازی صورت گرفته و معلوم شود که محمدباقر قالیباف بالاخره چقدر تخلف داشته است؟! برخی معتقدند که افول حزب موتلفه و نماینده آن در مجلس عاملی جدی در این بی‌توجهی است و اگر به جای او یک فرد اثرگذار یا یکی از هوچی‌های حلقه احمدی‌نژاد چنین ادعا می‌کرد، بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت.


دلیل سکوت و عدم شفاف سازی پیرامون تخلفات قالیباف اما هرچه که باشد از تبعات سیاسی آن نمی‌کاهد. تبعاتی که به گفته محمدرضا خباز کمترین آن بی‌توجهی مردم به اظهارات مسئولان در هر موضوعی و ماهی گرفتن بیگانگان از آب گل‌آلود است.
محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم درباره تخلفات شهرداری و رشوه 65 میلیاردی گفت: «اگر به نهج البلاغه شریف مراجعه کنیم خواهیم دید که یکی از توصیه‌های امیرالمومنین به کارگزاران خود، حساس بودن نسبت به بیت المال است. به طوری که می‌گوید سرقلم‌ها را تیز کنید تا مرکب کمتری مصرف شود، خط‌ها را بهم نزدیک کنید تا کاغذ کمتری مصرف شود. حالا این صحبت را بگذاریم در کنار کارهای خودمان و کارگزاران فعلی کشور . اینکه یکی از نمایندگان مدعی است، یکی از کارگزاران نظام 65 میلیارد رشوه داده است!».


وی با تاکید بر اینکه « به نظر من آقای میرسلیم از جمله اصولگرایان نسبتا واقعی، قدیمی و ریشه دار است». « این ادعا درست یا غلط مطرح شده است. اگر درست است که مسئولین نظارتی باید نسبت به آن واکنش مثبت نشان دهند. اگر هم غلط است که باید معلوم شود و از مردم عذرخواهی کند و پرونده بسته شود. اینکه استخوان لای زخم بماند و این مساله مهم را با بی‌توجهی نادیده بگیرند، یک آفت بزرگ است. اگر دامنه این آفت وسیع شود، حتما موجب می شود که مردم به حرف‌های دیگر مسئولین هم توجه نکنند.»


وی افزود: «آقای میرسلیم که الان نماینده تهران است، قبلا وزیر ارشاد بوده، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک شخصیت شناخته شده است یک ادعا کرده است. اگر این ادعا غلط است که با یک عذرخواهی مساله را جمع کنند. اگر هم درست است که خودشان و مدعیان اصولگرایی باید پای این قضیه بایستند تاشفاف شود.هر اتفاقی که می‌خواهد بیفتد و هر هزینه ای که لازم است را بدهند اما جلو تخلف گرفته شود».


خباز خاطر نشان کرد: «در صورتی که با بی‌توجهی از کنار این موضوع بگذرند و به روی خود نیاورند، مردم نسبتا به‌ مسائل دیگری هم که گفته می‌شود، بی‌توجه می‌شوند. برخی هم این فرصت را خواهند یافت که از این ماجرا سوءاستفاده کره و بگویند که همه ارکان نظام آلوده است. به نظر بنده قضیه خیلی روشن است و حل مساله هم بسیار آسان است. عذرخواهی و یا پیگیری. راه دیگری وجود ندارد».


این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: « بی‌توجهی به این موضوع دو وجه دارد. یکی اینکه ممکن است ، بگویند این حرف از اساس درو غ است و نباید توجه کرد. در صورتی که باید حتما تکذیب شود چون سکوت برادر رضایت است. دوم اینکه از ممکن است از هزینه‌های آن بترسند. می‌دانند که حرف درستی بوده و این رشوه پرداخت شده اما فکر می‌کنند که اگر از آن پرده بردارند آبروی فرد یا افرادی خواهد رفت. در صورتی که این نگاه هم غلط است. اگر کسی تخلف کرده باید مشخص شود و رحم کردن به او مثل این است که تحرم بر پلنگ تیز دندان ، ستمکاری بود بر گوسفندان.»


وی در پاسخ به اینکه آیا «اگر به جای میرسلیم یه چهره موثرتر یا تند و تیزتر اصولگرا این موضوع را بیان می‌کرد، بیشتر مورد توجه قرار نمی‌گرفت؟» گفت: « اتفاقا برعکس، من معتقدم که حرف‌های افراد تندو تیز خیلی حساب و کتابی ندارد و بر مبنای احساسات حرف می‌زنند اما افراد با تجربه و عاقل مثل میرسلیم حرف معتبرتری می زنند.»

منبع: آزادی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر