کد خبر: 8794
A
حجت‌الاسلام غرویان در گفت‌وگو با دیده بان ایران:

هوای نفس بر مخالفان دولت غلبه یافته است/ دیگر امیدی به منصف شدن آنها نیست؛ باید به خدا پناه برد

غرویان : اگر یک فرد بی‌طرف از بیرون نظاره‌گر اقوال و اعمال افراد و گروه‌های مخالف دولت باشد، بر همسویی آنها با ترامپ و تندروهای آمریکایی و صهیونیستی صحه می‌گذارد.

هوای نفس بر مخالفان دولت غلبه یافته است/ دیگر امیدی به منصف شدن آنها نیست؛ باید به خدا پناه برد

حجت الاسلام محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم و فعال سیاسی اعتدالگرا در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران با اشاره به مخالفت های عنادگونه برخی شخصیت ها، طیف ها و رسانه های داخلی با اقدامات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: اگر یک فرد بی‌طرف از بیرون نظاره‌گر اقوال و اعمال افراد و گروه‌های مخالف دولت باشد، بر همسویی آنها با ترامپ و تندروهای آمریکایی و صهیونیستی صحه می‌گذارد.

وی ادامه داد: ترامپ با شعارها و مواضع ضد ایرانی‌اش و سناتورها و ژنرال‌های تندرویی که قصد دارد در کابینه اش بگمارد، در جهت تضعیف سند برجام گام برمی دارد؛ دقیقا مشابه همین عمل را مخالفان دلواپس و افراطی دولت تدبیر و امید در داخل مرتکب می‌شوند. 

غرویان تصریح کرد: اگر کسی با استناد به گفته‌ها و نوشته‌ها و مواضع مخالفان دولت، آنها را به عنوان عوامل ترامپ و جمهوریخواهان رادیکال کنگره و لابی صهیونیستی متخاصم با ایران معرفی کند، آنها برای پاسخگویی به جزء شعار و هیاهو چه استدلالی دارند؟

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به ضرورت لحاظ مسائل دینی و اخلاقی در انجام هرگونه مخالفت و انتقاد، افزود: متاسفانه به قدری تفکرات سیاسی و جناحی بر مغز و دل مخالفان دکتر روحانی سیطره یافته که برای هرگونه وارونه نمایی، دروغ گویی، انکار، توهین و تخطئه آمادگی دارند و در مخالفت کردن‌های خود هیچگونه ضرورتی به رعایت الزامات دینی و اخلاقی نمی‌بینند.

غرویان در ادامه با اشاره به دستاوردهای دولت از برجام تا پیروزی دیپلماسی نفتی و عقد قراردادهای مهم تجاری و صنعتی، گفت: در هفته های اخیر شاهد بودیم که دولت یازدهم توانست با اعمال سیاست‌های خردمندانه، حقوق نفتی ملت ایران را استیفاء کند و به منظور آسایش و رفاه حال مردم، به نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی مبادرت ورزد و با شرکت بویینگ قرارداد منعقد کند؛ این همه در حالی است که مخالفان کماکان چشم خود را بر این اقدامات و دستاوردها بسته‌اند.

وی ادامه داد: مع الاسف، هوای نفس به قدری بر مخالفان دولت غلبه یافته که این دستاوردها و اقدامات مخلصانه را که در راستای منافع ملی و مصالح عمومی است، نمی‌بینند و غیرمنصفانه به نقد و مخالفت با دولت می پردازند.

غرویان با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور که از خداوند برای مخالفان انصاف خواسته است، اظهار داشت: استنباط و برداشت من از سخنان اخیر دکتر روحانی این است که دیگر امیدی به منصف شدن مخالفان بواسطه اظهارات نصیحت گونه و استدلال آمیز نیست و تنها باید برای رفع آثار و القائات شیطانی از قلوب آنها به خدا پناه برد و از خداوند استمداد طلبید.

این فعال سیاسی اعتدالگرا در پایان خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه مردم ما آگاه هستند و اعمال و اقدامات دولت که در جهت آبادانی و پیشرفت و توسعه کشور است را تشخیص می‌دهند و قطعا اینگونه مخالفت‌های عنادگونه در مسیری که مردم برای بهبود اوضاع در پیش گرفته‌اند، خلل ایجاد نمی‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر