کد خبر: 87995
A

نجفقلی ‌حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: قرار نبود دارایی‌های کشور با رانت و اختلاس و دزدی حیف و میل شود

نجفقلی ‌حبیبی گفت: تصمیم‌گیران باید با همتی بسیار تلاش‌های لازم را برای فسادزدایی انجام دهند و این پیام را به جامعه ارسال کنند که نزد حاکمیت هیچ موضوعی مهم‌تر از آرامش و آسایش مردم نیست.

نجفقلی ‌حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: قرار نبود دارایی‌های کشور با رانت و اختلاس و دزدی حیف و میل شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ برای رهایی از بحران‌های موجود لازم است بین مردم و حاکمیت رابطه‌ای توأم با اعتماد و تعامل برقرار شود. این ضرورت در حالی حس می‌شود که بخشی از افکار عمومی به دلیل بی‌اعتمادی به سیستم مدیریتی‌ آمادگی لازم را برای همراهی با حاکمیت ندارند پس در چنین شرایطی رهایی از بحران‌ها دشوار می‌شود.

 

نجفقلی ‌حبیبی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگویی در این ‌باره گفت: کرونا کشور را به طور جدی درگیر کرده است؛ برای رهایی از موقعیت و کاهش تبعات این بیماری لازم است مردم با سیستم همکاری کنند، در واقع دولت به تنهایی نمی‌تواند شرایط لازم را برای گذر از بحران فراهم کند.

 

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: این در حالی است که خیلی از مردم نسبت به سیستم مدیریتی بی‌اعتماد شده‌اند و به همین دلیل رابطه جامعه با حاکمیت تار شده است؛ وقتی مردم می‌بینند و در خبرها می‌خوانند که خانه فلان مسئول ۶۰ میلیارد تومان قیمت دارد و بهمان شخص هم ماشین چند میلیارد تومانی سوار می‌شود، چطور می‌توان توقع همراهی داشت؟ در واقع سرمایه‌داری افسارگسیخته به اعتماد عمومی لطمه وارد کرده است.

 

او توضیح داد: با شروع دوباره تحریم‌ها‌ زندگی برای مردم سخت‌تر شده است و سفره‌هایشان روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود. حالا در چنین شرایطی هر روز یکی از مدیران مهم کشور را در دادگاه می‌بینند و پیش خود می‌گویند، اگر وضع کشور بد است‌، چطور این همه پول ملی با اختلاس و رانت به جیب این و آن می‌رود و اگر وضع خوب است که خب دولت و سایر نهادها بیت‌المال را برای کاهش دردهای مردم هزینه کنند. این شرایط از نگاه جامعه‌شناسی این پیام را می‌رساند که شکاف عمیقی بین مردم و سیستم به وجود آمده است.

 

او ادامه داد: انقلاب اسلامی بر اساس رعایت اصول اسلامی بنا شده است و از اول قرار نبود دارایی‌های کشور با رانت و... حیف و میل شود. به نظرم تصمیم‌گیران باید با همتی بسیار تلاش‌های لازم را برای فسادزدایی انجام دهند و این پیام را به جامعه ارسال کنند که نزد حاکمیت هیچ موضوعی مهم‌تر از آرامش و آسایش مردم نیست.

 

نجفقلی ‌حبیبی در  پایان گفت: مردم ایران صبور و نجیب هستند و اگر احساس کنند عدالت در کشور پابرجاست و مسئولان تلاش لازم را برای کاهش مشکلات انجام می‌دهند، در هر شرایط پای نظام می‌مانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر