کد خبر: 8809
A
سفیرسابق ایران در مکزیک در گفت و گو با دیده بان ایران:

لغو روادید نشانه اعتبار، یا حذفش نشانه بی اعتباری نیست

قدیری ابیانه گفت: نمی توان گفت لغو روادید نشانه اعتبار و یا حذفش نشانه بی اعتباری است.

لغو روادید نشانه اعتبار،  یا حذفش نشانه بی اعتباری نیست

"محمد حسن قدیری ابیانه" کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه و سفیرسابق ایران در مکزیک در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیل دیده بان ایران، با اشاره به موج لفو روادیدهای پی در پی، اظهار داشت: لغو روادید یک موضوع دو جانبه است، لذا ما تمایل داریم هیچ محدودیتی برای سفر ایرانیان به کشورهای دیگر وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: از لغو ویزا خرسند می شویم اما این مسئله دو جانبه است زیرا اگر کشوری از ایرانیان ویزا نخواهد قطعا برای ورود اتباع خودش به ایران،  خواهان حذف ویزا خواهد شد.

سفیرسابق ایران در مکزیک با اشاره بعد مثبت لغو روادید، گفت: با حذف ویزا توریست به راحتی وارد کشور شده لذا ورود آنها می تواند مزایای مالی به همراه داشته باشد و حتی از درآمدهای آن می توان برای ترمیم آثار باستانی هم استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی دیگر افزایش توریست در کشور می تواند سبب معرفی دین اسلام نیز باشد.

قدیری ابیانه با اشاره به اثار منفی حذف ویزا، افزود: ممکن است عده ای برای جاسوسی وارد کشور شوند و خود را توریست معرفی کنند که این موضوع  می تواند خطرناک باشد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این اتفاق دو راه پیش رو داریم، یکی اینکه راه را برای افراد سودجو ببندیم و دیگر اینکه دستگاه های اطلاعاتی را تقویت کنیم؛ زیرا در حال حاضر نیز افراد دارای ویزا هم وارد کشور می شوند اما دستگاه های اطلاعاتی متوجه نمی شوند.

قدیری ابیانه گفت: به هر حال با لغو روادید مزایا بیش از معایب است که البته باید در این زمینه  کار فرهنگی انجام شود تا افرادی که به خارج از کشور سفر می کننند تحت تاثیر مطالب منفی آن کشور قرار نگیرند.

سفیرسابق ایران در مکزیک در موردبازگشت اعتبار به کشور با لغو روادید، اظهار داشت: نمی توان گفت لغو روادید نشانه اعتبار و یا حذفش نشانه بی اعتباری است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر