کد خبر: 88209
A

حجت الاسلام احمد مازنی: اگر کرونا از مراسم عزاداری عاشورا گسترش یابد، موجب وهن دین می شود/ چگونه است که اطراف حرم امام رضا ویروس کرونا وجود ندارد اما خود امام بوسیله زهر به شهادت رسید؟

یک فعال سیاسی با تاکید بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری عاشورا گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراسم ها اجازه ندهیم که مسأله تقابل علم و مذهب و وهن شیعه بوجود بیاید.

حجت الاسلام احمد مازنی: اگر کرونا از مراسم عزاداری عاشورا گسترش یابد، موجب وهن دین می شود/  چگونه است که اطراف حرم امام رضا ویروس کرونا وجود ندارد اما خود امام بوسیله زهر به شهادت رسید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی با اشاره به مقطع زمانی شیوع کرونا در کشورمان اظهار کرد: در آن مقطع رفتار هایی انجام شد که نگران کننده بود. افرادی در مقابل ایجاد محدودیت برای حضور در اماکن مذهبی مثل حرم حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) و همچنین مساجد مقاومت کرده و رفتارهای تندی داشتند که خوشبختانه با تدبیر و درایت مراجع،علما و حوزه ها و به خصوص هدایت های رهبری، این مشکل به خوبی حل شد.

وی ادامه داد: آن رفتارها می رفت تا تصویر جدال علم و دین را ایجاد کند و نشان دهد که نیروهای مذهبی در مقابله با علم پزشکی هستند اما با هماهنگی علما و حوزه ها با مصوبات ستاد مقابله با کرونا، تصویری از هماهنگی علم و دین ارائه شد که دستاورد بزرگی برای مذهب شیعه و مکتب اهل بیت بود. در ماه رمضان هم با رعایت پروتکل های بهداشتی، چنین تصویری از دین ارائه شد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن عزاداری های ماه محرم و بزرگداشت مکتب عاشورا، تصریح کرد: اکنون این نگرانی وجود دارد که تصویر زیبای هماهنگی دین و علم به تصویر زشتی تبدیل شود و به بهانه برگزاری مراسم عزاداری، به تحریفات عاشورا دامن زده شود. همچنین این نگرانی وجود دارد که بیماری کرونا به بهانه برگزاری باشکوه مراسم عزاداری،گسترش یابد. باید این مراسم با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود و کارشناسان دینی و مذهبی و پزشکی می توانند به این موضوع مهم کمک کنند. از همین حالا باید پروتکل های بهداشتی به هیات ها، اهل منبر و مردم آموزش داده شود.

مازنی با بیان اینکه برخی مسایل موجب وهن و بی ارزش شدن دین میشود، خاطرنشان کرد: در سوابق عزاداری عاشورا، قمه زنی وجود داشته و امری عادی بوده است اما امروز قمه زنی غیر عادی و موجب وهن دین است. اگر کرونا هم از مراسم عزاداری عاشورا گسترش یاید، موجب وهن دین می شود زیرا اینگونه تبلیغ می شود که ایرانیان و شیعیان موجب گسترش بیماری کرونا شده اند بنابراین حتما باید پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا عده ای که یا ناآگاه هستند یا از مراکز خارج دین تغذیه می شوند دنبال ارائه تصویری غیرعقلانی و غیر علمی از دین هستند.آنها در فضای مجازی یافته های پژوهشی مطرح می کنند که اساس درستی ندارد مثلا می‌گویند در خیابان های اطراف حرم امام رضا (ع) ویروس کرونا وجود ندارد. این ادعاها غلط است. قرآن، پیامبر و اهل بیت به رعایت بهداشت توصیه زیادی کرده اند و پیامبر و اهل بیت بیش از همه بهداشت را رعایت می کردند. اکنون برای عامه این سوال مطرح می شود که چگونه است که اطراف حرم ویروس وجود ندارد اما خود امام بوسیله زهر به شهادت رسید و زهر بر بدن امام تاثیر گذاشت؟وقتی زهر بر بدن امام معصوم اثرگذار است، ادعای این افراد نادرست و مزخرف است.

وی با بیان اینکه ما معجزه،توسل،توکل، دعا و کرامت از اهل بیت داریم، گفت: با این حال هر چیزی باید سر جای خود باشد.خدواند امتناع دارد که دنیا به غیر از اصول خود هدایت شود.کسی که بیمار می شود باید به پزشک مراجعه کند و همزمان برای درمان به اهل بیت متوسل شود. اما اشتباه است که بیمار در منزل بماند و به پزشک مراجعه نکرده و شفا را از خدا و اهل بیت بخواهد. حواس مردم باید به این مسایل باشد.

مازنی با تاکید بر اینکه این مسایل به صورت دقیق برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: صداو سیما هم به جای پخش مداحی ها و روضه خوانی های ضعیف که موجب سردرگمی مردم می شود، با تهیه برنامه های مفید به شبهات جوانان پاسخ دهد.اخیرا دیده ام حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در حال پاسخ به شبهات است ولی باید این برنامه ها بیشتر پخش شود. باید برای مردم روشن کرد که توسل، توکل و دعا در جای خود باید انجام شود اما بهداشت هم باید رعایت شود.

وی در پایان گفت: از رییس جمهور به عنوان رییس ستاد مقابله با کرونا تقاضا دارم که با کمک مجموعه عوامل فرهنگی، مذهبی و دینی مراسم عزاداری عاشورا را به نحوی مدیریت کند که شأن شیعه و امام حسین(ع) حفظ شده و تقابلی میان علم و مذهب بوجود نیاید.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر