کد خبر: 88210
A
دیده بان ایران:

عصبانیت خبرگزاری دانشگاه آزاد از بازگشت احتمالی عادل فردوسی پور و نود/ برخی نمایندگان جَوگیر شده اند/ چرا یک ماجرای تمام شده را نبش قبر می کنید؟

خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد ضمن انتقاد به عملکرد فردوسی پور و دفاع از محمدحسین میثاقی نوشت: میثاقی از حمایت غیر منطقی از فدراسیون تاج توسط یک «سپر رسانه‌ای» برای وی گفته بود. سپری که برخی را در برابر مشکلات و انتقادها ایمن کرده بود و حالا با تعطیلی نود از بین رفته است.

عصبانیت خبرگزاری دانشگاه آزاد از بازگشت احتمالی عادل فردوسی پور و نود/ برخی نمایندگان جَوگیر شده اند/ چرا یک ماجرای تمام شده را نبش قبر می کنید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری انا وابسته به دانشگاه آزاد در رابطه با طرح تعدادی از نمایندگان مجلس برای برگرداندن عادل فردوسی پور روی آنتن زنده رسانه ملی ضمن انتقاد از این نمایندگان نوشت:  «نود» از جمله برندها و برنامه‌های پرمخاطب چندین سال اخیر سیما بود که پس از حواشی متعدد ایجاد شده توسط عادل فردوسی‌پور و رویکرد سیاسی‌گونه‌ای که بارها این برنامه در پیش گرفت، بالاخره تعطیل شد.

هرچند که این تعطیلی یکباره، بدون تبعات هم نبود؛ اما «نود» از آنتن سیما کنار رفت تا بلکه کم‌کم نیز این حواشی کنار برود. در این چندماه اخیر اما به واسطه سر و صدای مجازی از سوی رسانه‌های خاص، تب و تاب برگشت احتمالی «نود» آرام نشد.

حذف «نود» و عادل فردوسی‌پور از این برنامه، به نوعی بنا بر تصمیم مدیران بالادستی صداوسیما بود تا کمی شایعات و اتفاقات چندین ساله حول این برنامه ورزشی برچیده شود و این اتفاق هم به‌درستی رخ داد ولی بازهم هر از گاهی خبرهایی شنیده می‌شود که حکایت از اتفاقاتی پشت پرده می‌دهد.

اظهارنظر‌هایی که دخلی به ماجرا ندارد

به تازگی نیز فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس به یکباره ورودی مجدد به ماجرای این برنامه تلویزیونی داشته و خواستار بازگشت «نود» با عادل فردوسی‌پور به آنتن سیما شده است.

او «تنها راه پاسخ به ابهامات و سئوالات مردم در حوزه ورزش  را  برنامه‌ای چون نود با مدیریت و اجرای عادل فردوسی‌پور» عنوان کرده و «احیای برنامه با حضور این مجری را یکی از مطالبات مردمی» و البته در دستور کار مجلس دانسته است. حتی «بازگشت این ماجرا را ارتقای شاخص امید اجتماعی» اعلام کرده است!

حذف «نود»، ابقای آن به شرط تغییر مجری، جایگزینی برنامه، تعلیق و هر تصمیم مشابه بارها در فضای رسانه‌ای مورد تأکید قرار گرفته اما نهایتا منجر به ادامه سکوت معقول و منطقی رسانه ملی است تا بلکه سیما بتواند با حذف این صداها، سراغ تولیدات جدیدتر برود.

ورود بدون پشتوانه تحقیقی و حتی ‌بی مذاکره و گفتگو با مدیران رسانه ملی بر سر این اتفاق خصوصاً از سوی نهاد تصمیم‌گیری مثل مجلس، اتفاق نادری است که شاید برای جلب توجه از سوی برخی نمایندگان دوباره در فضای رسانه‌ای چرخیده است.

«نود» هرچند می‌توانست برندی مدت‌دار برای تلویزیون محسوب شود و با تغییر رویکرد قبلی و حذف جهت‌گیری ورای ورزشی‎اش، به پخش ادامه دهد اما از آنجا که طرفین نتوانستند به تفاهم و حل مشکلات فی‌مابین برسند، چاره‌ای جز تعطیلی در پی نداشت.

بنابراین اظهارنظرهای عجولانه و شاید نبش‌قبرهای رسانه‌ای از ماجرایی که به محاق رفته، به نظر یا برای جلب توجه بیشتر و یا از سر عدم اطلاعات کافی از پشت پرده ماجراست. درحالی‌که این نوع رویکردها به نظر می‌تواند با تعاملات بیشتر نهادهای مرتبط ختم به خیر شود.

در ماجرای عادل فردوسی‌پور و بازگشت نود به سیما، برخی اظهارنظرها از سر جوگیری و همراهی با جو شبکه‌های اجتماعی است، اما برخی هم شاید نگرانی دیگری دارند. نگرانی آنها شاید از جنس همان صحبتی باشد که محمد حسین میثاقی در اوج گفتگوی جنجالی‌اش با تاج به وی گفت. میثاقی از حمایت غیر منطقی از فدراسیون تاج توسط یک «سپر رسانه‌ای» برای وی گفته بود. سپری که برخی را در برابر مشکلات و انتقادها ایمن کرده بود و حالا با تعطیلی نود از بین رفته است.

شاید برخی صحبت‌ها برای بازگشت نود و صحبت کردن از جای خالی «نود» را به توان به همین سپر رسانه‌ای نسبت داد و پرسید نیت اصلی از مطرح کردن چنین مواردی چیست؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر