کد خبر: 88215
A
حسن روحانی:

ستاد ملی مبارزه با کرونا در روزهای شنبه و افتتاح‌های روز پنجشنبه خار چشم دشمنان اسلام است/ اصرار دارم در پنجشنبه ها طرح‌های بزرگ را افتتاح کنیم

رئیس جمهور گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در روزهای شنبه و افتتاح‌های کشور در پنجشنبه خاری بر چشم دشمنان اسلام است.

ستاد ملی مبارزه با کرونا در روزهای شنبه و افتتاح‌های روز پنجشنبه خار چشم دشمنان اسلام است/ اصرار دارم در پنجشنبه ها طرح‌های بزرگ را افتتاح کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در آئین افتتاح طرح‌های وزارت صمت گفت: بسیار خرسندم که در این ایام بسیار مبارک و روز مهم عرفه و شب عید قربان این طرح‌ها را افتتاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که منطقه شمال ما دارد به مرکز چوب و MDF تبدیل می‌شود که هم برای نیازمندی‌های داخلی و هم برای صادرات است به علاوه اینکه شمال کشور به مراکز مهم صادرات دریایی تبدیل شده است که البته این ظرفیت قبلاً هم بود اما در این ایام تکمیل شده است.

رئیس جمهور در پاسخ به اعتراض یکی از کارآفرینان در مورد طرح‌های چوبی و وعده‌هایی که سال ۹۶ به وی داده شده بود اما عملی نشده است، اظهار داشت: من فکر می‌کردم این موضوعات حل شده است من حتما این موضوع را دنبال می‌کنم. هر دو نکته را هم چوب با پوست و هم مزرعه تولید چوب را که مطرح کردید هر دو را دنبال می‌کنم.

وی پس از گزارش استاندار استان مازندران تصریح کرد: خوشحالیم از اینکه مازندران دارد از پیک کرونا عبور می کند و آمار و ارقام هم همین را به ما نشان می دهد. تقریباً در همه استان‌ها به جز دو استان، یک روند صحیحی برای کنترل این بیماری را شاهد هستیم. البته در این دو استان باید تلاش بیشتری کنیم و در بقیه استان‌ها الحمدالله با اینکه مشکل دارند به سمت ملایمت و عبور از پیک می‌رویم.

رئیس جمهور پس از استماع سخنان شریعتی استاندار خوزستان و تاکید وی بر عبور استان خوزستان از پیک کرونایی تصریح کرد: ان‌شالله همه استان‌ها در همین تابستان از پیک عبور کنند. امیدواریم در انتهای مرداد شرایط بهتری داشته باشیم و آثار آن را داریم امروز می‌بینیم.

روحانی با اشاره به اینکه طرح‌های افتتاحی امروز موجب اشتغال هزاران نفر خواهد شد، اظهار داشت: ملت عزیز و بزرگوار ما در برابر هر دو پدیده یعنی تحریم و ویروس کرونا به خوبی مقاومت می کنند. در استان‌های خوزستان، مازندران و فارس الان شرایط نسبت به هفته‌های قبل مساعد‌تر است و مردم بیش از گذشته دارند پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه کار اصلی دست خود مردم ما است، بیان داشت: هرچه مردم ما اصول بهداشتی را بیشتر مراعات کنند موفقیت ما سریعتر و بیشتر خواهد بود و زحمت کادر پزشکی ما کمتر خواهد شد اما انصافاً کادر درمانی ما در طول این مدت  که وارد ماه ششم شدیم به طور مداوم در حال ایثار و فداکاری هستند.

رئیس جمهور افزود: امروز این افتتاح ها به ما نشان داد که صنعت در کشور ما چقدر اهمیت دارد و بخش بزرگی از نیازها، صادرات غیرنفتی، توسعه کشور و تولید کشور بارش بر روی صنعت است. در طول دولت یازدهم و دوازدهم وزارت صنعت معدن و تجارت کار بزرگی را انجام داد. در همین فولاد در آغاز دولت در سال ۹۲ تولید این زنجیره‌ها تقریباً نصف شرایط امروز بود اما این زنجیره به دو برابر رسیده است که در شرایط تحریم توانست کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد را دو برابر کنیم.

وی با اشاره به دو جلسه هفتگی ستاد ملی کرونا در روزهای شنبه و افتتاح طرح‌های بزرگ در کشور در روزهای پنجشنبه هر هفته اظهار داشت: من اصرار دارم که در آغاز هفته ستاد ملی کرونا برگزار شود یعنی آنچه مربوط به جان مردم است و اصرار دارم در پنجشنبه ها طرح‌های بزرگ را افتتاح کنیم که مربوط به زندگی و نان مردم و حرکت و تولید و کسب و کار و اشتغال مردم است.

روحانی تاکید کرد: می‌خواهیم شنبه و پنجشنبه هر هفته خاری بر چشم دشمنان اسلامی و ایران باشد و به آنها می‌گوید ما در برابر این ویروسی که همه عالم را درگیر کرده با همه توان و ایثار پزشکان، پرستاران و کادر درمانی مقاومت می‌کنیم و انشاءالله پیروز می‌شویم و در زمینه زندگی مردم گرچه سختی های فراوان ایجاد کردید اما نمی توانید ما را به زانو درآورد.

وی با تاکید بر اینکه درآمد زراعت چوب در شمال از برنج بیشتر است، گفت: امروز  ۵۶۰۸ میلیارد تومان طرح در سه استان افتتاح شد، این نشانگر این است که در مسیر درست حرکت هستیم.مازندران ،گیلان و گلستان مناطقی آماده برای کشاورزی، صنعتی و چوب است. درآمد زراعت چوب در شمال از برنج بیشتر است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر