کد خبر: 88517
A

ابراهیم‌ بای‌سلامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اصلاح طلبان کاندیدا معرفی کنند و کاری به رد صلاحیت های شورای نگهبان نداشته باشند

ابراهیم ‌بای‌سلامی گفت‌: اصلاح‌طلبان کاری به رویکرد شورای ‌نگهبان نداشته باشند و حتماً کاندیدا معرفی کنند. اصلاح‌طلبان از نظر دارا بودن چهره‌های موثر و عمل‌گرا و البته کارنامه‌دار دست‌شان پر است و در هر انتخاباتی می‌توانند کاندیدایی ممتاز معرفی کنند.

ابراهیم‌ بای‌سلامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اصلاح طلبان کاندیدا معرفی کنند و کاری به رد صلاحیت های شورای نگهبان نداشته باشند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «رد صلاحیت» پدیده‌ای است که سایه‌اش همیشه بر سر اصلاح‌طلبان سنگینی می‌کند. به ویژه که در انتخابات اسفند ۹۸ اصلاح‌طلبان با رد صلاحیت‌هایی گسترده مواجه شدند. همین باعث شده‌ اصلاح‌طلبان با بیم و امید زیادی به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بروند.

 

ابراهیم ‌بای‌سلامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این‌ باره اظهار داشت: معرفی نامزد برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ از سوی اصلاح‌طلبان ضرورتی سیاسی و تشکیلاتی است. تحقق راهبرد اصلاح‌طلبی در کشور منوط به حضور در صحنه با توجه به مقتضیات زمان و به ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری فرایند مناسبی برای ارائه نظر و توسعه و گسترش گفتمان اصلاح‌طلبی است؛ یعنی راهبرد اصلاح‌طلبی پروژه‌های اصلی خودش را در زمان انتخابات که حساسیت سیاسی کشور بیشتر می‌شود،‌ مطرح می‌کند.

 

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه در ادامه گفت: در واقع اصلاح‌طلبان با معرفی یک نامزد اصلاح‌طلب‌ واقعی در انتخابات ریاست‌جمهوری، در مدت باقی‌مانده تا روز برگزاری انتخابات فرصت خواهند داشت گفتمان اصلاح‌طلبی و توسعه مفاهیم آن را گسترش دهند. جامعه‌پذیری سیاسی و فرهنگی بر مبنای اصلاح‌طلبی ایجاب می‌کند که تصمیم‌گیران این طیف به معرفی کاندیدای اصلاح‌طلب بپردازند و بر محور طرح  کاندیداتور انتخابات، گفتمان و راهبردها و اهداف سیاسی،‌ اجتماعی،‌ فرهنگی و اقتصادی خود برای اداره کشور را به افکار عمومی القا کنند.

 

او توضیح داد: اصلاح‌طلبان از نظر مسئولیت اجتماعی موظف به معرفی کاندیدا و همچنین گسترش گفتمان اصلاح‌طلبی هستند. پس مسئولیت رد یا تایید کاندیداهای اصلاح‌طلبان از سوی شورای ‌نگهبان یا نهادهای دیگر به هیچ‌وجه بر عهده آنان نیست. اصلاح‌طلبان باید تنها به قانون اساسی وفادار و متعهد باشند و کاری نکنند که با منافع عمومی و مصالح نظام در تضاد باشد.

 

ابراهیم ‌بای‌سلامی در پایان گفت: تاکید می‌کنم، ‌اصلاح‌طلبان کاری به رویکرد شورای‌ نگهبان نداشته باشند و حتماً کاندیدا معرفی کنند. اصلاح‌طلبان از نظر دارا بودن چهره‌های موثر و عمل‌گرا و البته کارنامه‌دار دست‌شان پر است و در هر انتخاباتی می‌توانند کاندیدایی ممتاز معرفی کنند.

 

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر