کد خبر: 88533
A

حاجی دلیگانی: بعضی‌ها در روز با یک تلفن میلیاردها تومان به جیب می‌زنند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مشاهده می‌کنیم امروز عده‌ای نبض یک کالایی را در دست می‌گیرند و با یک تلفن و یا جابه‌جا کردن برگه خرید و فروش، میلیاردها تومان روزانه به جیب می‌زنند؛ که همین امر به نوعی «جهش تولید» را با مشکل مواجه می‌کند.

حاجی دلیگانی: بعضی‌ها در روز با یک تلفن میلیاردها تومان به جیب می‌زنند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی دلیگانی درباره رفع موانع «جهش تولید» که مقام معظم رهبری در سخنان روز عید سعید قربان مطرح کردند، گفت: ایشان کلام کارشناسی را در خصوص جهش تولید بیان کردند که انجام شدنی است و در عمل می‌توان آن را انجام داد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند روز پیش در تهران از یک واحد تولیدی تعطیل شده که در واقع یک آشپزخانه صنعتی با ۳۰۰ نفر کارمند و کارگر بود، بازدید کردم و شاید برایتان جالب باشد بدانید دلیل تعطیلی این واحد، طولانی شدن اخذ مجوزهای لازم بود! شما تصور کنید یک واحد تولیدی سال ۸۹ خریداری شده برای رونق اشتغال اما تا به امروز فقط و فقط به خاطر بروکراسی اداری تعطیل مانده است.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات موانع «جهش تولید» در واقع فقط مشکلات سخت‌افزاری نیست، بلکه موانع اداری و بروکراسی دست و پاگیر است که اتفاقات این‌چنینی را رقم می‌زند. 

نماینده شاهین‌شهر با اشاره به عدم مدیریت صحیح منابع در کشور، بیان کرد: درحال حاضر میلگرد و ورق‌های فولادی که در داخل تولید می‌شوند، ۲ برابر قیمت کارخانه در بازار خرید و فروش می‌شود؛ این کار قطعا ناشی از خلاء یک مدیریت صحیح و اصولی است که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: گاهی اتفاقی رخ می‌دهد که نمی‌دانم منشاء آن کجاست؟ امروز چرا تولیدکننده باید ورق تولید داخل را ۲ برابر قیمت کارخانه برای تولید لوازم خانگی خریداری کند که فشارش روی مردم باشد!؟ چرا مواد پتروشیمی از سال ۹۵  در بازار به ۳ برابر قیمتی که باید به فروش می‌رسد؟ غیر از این است که همه این موارد اشکالات مدیریتی است؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم قوه مجریه باید برای این اشکالات مدیریتی پاسخگو باشد و از طرفی دیگر افراد کارشناس، کاردان و توانمند که آشنا به امور هستند، در رأس کار قرار دهد اما این کار را انجام نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بورس علیرغم اینکه بازار سرمایه کشور است، اما عملکردش درباره برخی از کالاها مانند آهن‌آلات قابل قبول نیست، زیرا مشاهده می‌کنیم کسانی به خاطر ارتباط و مقداری سرمایه می‌آیند و نبض یک کالایی را در دست می‌گیرند و با یک تلفن و یا جابه‌جا کردن برگه خرید و فروش، میلیاردها تومان روزانه به جیب می‌زنند؛ که همین امر به نوعی «جهش تولید» را با مشکل مواجه می‌کند.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: برای این‌که «جهش تولید»‌ محقق و موانعش برطرف شود، باید افراد کاردان و سالمی در جایگاه‌های مدیریتی قرار گیرند چراکه در حال حاضر عمده تولیدکنندگان و کارآفرینان گلایه دارند که دستگاه‌های اداری در برخی از مواقع مانع جدی هستند. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که رهبری درباره تشکیل کارگروهی برای فع موانع و مشکلات توسط سران قوا صحبت‌هایی را بیان کردند؛ این کارگروه دارای چه ویژگی‌هایی باید باشد و سران قوا در آن باید چگونه تصمیم‌گیری کنند تا شاهد اتفاقاتی مانند آبان ماه نباشیم، گفت: بعید می‌دانم اتفاقی از آن نوع در کشور رخ دهد، بله یک بار چنین تصمیمی آقای لاریجانی از طرف مجلس گرفت، اما در حال حاضر با روحیات رئیس جدید مجلس و مجموعه ساختار خود کارگروه که نمایندگان هم در خود آن حضور دارند، فکر نمی‌کنم تصمیم‌گیری بدون نظر انجام شود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کارگروه می‌تواند به صورت جهادی عمل و مدیریت صحیحی را اعمال کند و به سمت رفع موانع «جهش تولید» گام بردارد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر