کد خبر: 88629
A
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت:

احترام به آرای مردم، جلوی آسیب قدرت‌های بزرگ را می‌گیرد/ تا زمانی که انتخابات است، جمهوری اسلامی هم می‌ماند

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: تا روزی که به آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما نمی‌تواند آسیب بزند. وقتی حکومت توسط مردم انتخاب می‌شود، معنی ندارد کسی در کاخی برای پایان حکومت در ایران تصمیم بگیرد. این‌ها حرف‌های کهنه و بی‌اساس است. تا زمانی که انتخابات است، جمهوری اسلامی هم می‌ماند البته می‌توانند ما را اذیت کنند اما نمی‌توانند حکومت را از مردم بگیرند.

احترام به آرای مردم، جلوی آسیب قدرت‌های بزرگ را می‌گیرد/ تا زمانی که انتخابات است، جمهوری اسلامی هم می‌ماند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه هیات دولت در سخنانی با اشاره به در پیش بودن عید غدیرخم، گفت: عید غدیر خم، عید ولایت و عید مردم‌سالاری است که پیامبر اسلام موضوع حکومت را در جمع مردم و نه در یک جمع محدود و کوچک، بلکه در یک جمع بزرگی که حاجیان از حج برمی‌گشتند آن هم در شرایطی که از پیش اعلام کرده بود که این حج، حجه‌الوداع است، در یک مکان اعلام کرد که همه باشند و بر این امر اصرار کردند تا این گونه اهمیت مساله را بیان کنند.

وی ادامه داد: پیامبر هم موضوع را در جمع بیان کرد و هم گفت هرکس که اینجا حضور دارد به دیگران هم باید ابلاغ کند و برساند و این نشان‌دهنده این است که در دین اسلام، حکومت از دین جدا نیست، لذا همه ما امیدواریم که انشاالله بتوانیم راه و مسیر امامت اهل بیت را به خوبی ادامه دهیم.

روحانی همچنین ادامه داد: در همین روزها سالگرد ۱۴ مرداد هم بود که همه شما می‌دانید ۱۱۴ سال از مشروطه گذشته و ایران به عنوان پیشگام مردم‌سالاری و پیشگام تاسیس پارلمان در منطقه خاورمیانه است و تاسیس مجلس شورا نخستین بار در ایران اتفاق افتاد؛ ملت ما البته در این ۱۱۴ سال روزهای سختی داشتند اما افتان و خیزان تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم اینکه حکومت مشروطه بود متاسفانه بیشتر اوقات این مشروطیت و مشروعیت زیر پا گذاشته شد، تا اینکه انقلاب اسلامی آمد و مشروطه را کامل کرد و امروز ما الحمدلله مردم سالاری دینی را شاهد هستیم و این خیلی مهم است.

وی افزود: همه ما باید بدانیم تا روزی که به صندوق و به انتخابات احترام بگذاریم و به آراء مردم احترام بگذاریم هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما صدمه بزند. وقتی مردم با ما هستند، وقتی که ارکان مختلف حکومت ما مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند، معنی ندارد که کسی در آن سر دنیا و در یک کاخی بنشیند و بخواهد برای پایان حکومت یا اغتشاش در کشور تصمیم بگیرد، این حرف‌ها بی‌معنی است، تا روزی که صندوق و انتخابات است جمهوری اسلامی ایران با قدرت باقی می‌ماند، البته می‌توانند ما را اذیت کنند که در این سال‌ها هم کرده‌اند اما اصل این نظام و حکومت مردم سالار آسیب نخواهد دید.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به سال پایانی دولت، اظهار داشت: در همین روزها ما هم وارد آخرین سال خدمت به مردم شدیم، هشت سال خداوند به ما توفیق داد برای خدمت به مردم که از این مدت ۷ سال تمام شد و ان‌شاءلله خداوند توفیق بدهد که در این یک سال هم خادم مردم باشیم. بسیار افتخار آمیز است که خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم گره‌ای را از زندگی مردم باز کنیم، اگر بتوانیم گره‌ای را باز کنیم و مشکلی را حل کنیم زهی سعادت و اگر خدای ناکرده نتوانیم مشکلات را حل کنیم هم باید تلاش خود را دوچندان کنیم و متاثر باشیم از عدم موفقیت، معمولا حکومت کردن، مدیریت اقتصاد و در خدمت مردم بودن سختی‌هایی دارد و انسان باید برای برعهده گرفتن مسئولیت امور جامعه در مقابل پیشگاه خدا پاسخگو باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز عید قربان، ابراز داشت: رهبری در روز عید قربان در سخنرانی خود موارد بسیار مهمی را مطرح کردند، ایشان دو مساله تحریم و تحریف را مطرح کردند، خب تحریم اگرچه رنج‌آور است اما از خارج و از سوی دشمن بر ما تحمیل می‌شود اما تحریف بسیار دردآور است چرا که در درون کشور رخ می‌دهد، اینکه ما در یک میدان جنگ در برابر دشمنان باشیم و بجنگیم و کسی در داخل کشور باشد و به کسی که در میدان در حال مبارزه با دشمن است طعنه و لبخند بزند، او را مورد تمسخر قرار دهد و به نوعی نمک بر زخم او بپاشد، ناراحت‌کننده است و این نشان می‌دهد که برخی افراد درک نمی‌کنند که سرباز این کشور در میدان جنگ در مقابل دشمن است.

روحانی همچنین در اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد در این عرصه مبارزه نکند، بحث دیگری است اما در کشور ما هیچکس حاضر به تسلیم نیست و همه معتقدیم که باید مقاومت کنیم، طبیعی است که در این مسیر زخم برداریم و مشکلات هم پیش پای ما ایجاد شود.

وی افزود: شما می‌بینید در شرایطی که کشورهایی هستند که هیچ تحریمی ندارند و دشمنی این چنینی هم در خصوص آن‌ها وجود ندارد از لحاظ اقتصادی دارای کاهش های ۱۲، ۱۵ و حتی ۳۰ درصدی هستند و یا اقتصاد جهانی هم به صورت میانگین به کاهش ۵ درصدی دچار شده است، اما من معتقدم که ما اگر امسال هم با همه توان تا پایان سال کار و تلاش کنیم شاید بتوانیم منفی نباشیم، البته خیلی سال سختی است اما مانند دنیا منفی ۱۰ – ۱۵ درصد نخواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر