کد خبر: 89000
A
دیده بان ایران دلایل عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت را بررسی کرد؛

از لَج نمایندگان مجلس با روحانی تا ارائه آمار غلط توسط وزیر پیشنهادی و حامیانش

نمایندگان مجلس یازدهم در حالی که انتظار می رفت در جلسه امروز با رای بالا به مدرس خیابانی گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت صمت موافقت کنند و در این رابطه رایزنی های لازم با نمایندگان انجام شده بود اما شنیده های دیده بان ایران حاکی از این است که صبح امروز با توجه به حاضر نشدن حسن روحانی در خانه ملت به بهانه کرونا برخی نمایندگان عضو جبهه پایداری ضمن رایزنی با سایر نمایندگان آنها را مجاب کردند تا بدون در نظرگرفتن برنامه های مدرس خیابانی به او رای اعتماد ندهند. هر چند نباید ارائه اطلاعات و آمار غلط در خصوص افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو و ...توسط وزیر و حامیانش را هم فراموش کرد؛ موضوعی که با واکنش تعدادی از نمایندگان روبرو شد.

از لَج نمایندگان مجلس با روحانی تا ارائه آمار غلط توسط وزیر پیشنهادی و حامیانش

به گزارش دیده بان ایران؛ نمایندگان مجلس یازدهم در حالی که انتظار می رفت در جلسه امروز با رای بالا به مدرس خیابانی گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت صمت موافقت کنند و در این رابطه رایزنی های لازم با نمایندگان انجام شده بود اما شنیده های دیده بان ایران حاکی از این است که صبح امروز با توجه به حاضر نشدن حسن روحانی در خانه ملت به بهانه کرونا برخی نمایندگان عضو جبهه پایداری ضمن رایزنی با سایر نمایندگان آنها را مجاب کردند تا بدون در نظرگرفتن برنامه های مدرس خیابانی به او رای اعتماد ندهند.

هر چند نباید ارائه اطلاعات و آمار غلط در خصوص افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو و ...توسط وزیر و حامیانش  را هم فراموش کرد؛ موضوعی که با واکنش تعدادی از نمایندگان روبرو شد. 

علیرضا سلیمی از جمله نماینده هایی بود که در دقایق آخر و قبل از آغاز رای گیری با اشاره به همین رابطه و حضور نیافتن رییس جمهوری در صحن مجلس خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: "مگر خون آقای روحانی از خون مردم و نماینده های مردم رنگین تر است؟"

محمدباقر  قالیباف هم در پاسخ به این تذکر به نامه و مصوبه ستادملی کرونا استناد کرد و گفت که با توجه به توصیه ستادملی آقای روحانی در جلسه امروز حضور پیدا نکردند.

با توجه به این موضوع و در حالیکه نماینده های مجلس مدت هاست به بهانه های مختلف خواستار حضور حسن روحانی در مجلس برای انتقاد و احتمالاً جنجال هستند، به نظر می رسد که امروز، مدرس خیابانی قربانی مخالفت نمایندگان مجلس یازدهم با شخص رییس جمهوری شده است.

گفتنی است روز گذشته یکی از نماینده های مجلس با توجه به حضور مستمر گزینه پیشنهادی وزیر صمت در کمیسیون و فراکسیون های مجلس و لابی های مختلف با نمایندگان از اقبال بالای مجلس به وزارت او خبر داده بود

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر