کد خبر: 8906
A

برجام با رفتن اوباما لغو نمی شود

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: توافق هسته‌ای موضوعی نیست که با اتمام دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" قابل لغو شدن باشد. دولت بعدی در آمریکا نمی‌تواند این توافق را نادیده بگیرد.

برجام با رفتن اوباما لغو نمی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ "بن رودز"، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در اظهاراتی تاکید کرد: اگر توافق هسته‌ای با ایران لغو شود، آمریکا متحمل زیان سنگینی خواهد شد. 

رودز در بخش دیگری از سخنانش گفت:  پشت کردن دولت جدید آمریکا به برجام هزینه سرسام آوری برای کشور به همراه خواهد داشت. این یک توافق چندجانبه میان کشورهای عضو گروه 1+5 است که در سایه تلاش‌ها و سرمایه گذاری‌های فراوان بدست آمده است.
 
 معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه افزود: ما درس‌هایی  از جنگ عراق آموختیم. یکی از درس‌هایی که باید به آن توجه می‌کردیم این بود که دیپلماسی باید در کانون تلاش‌ها قرار بگیرد. پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران بدون شلیک حتی یک گلوله متوقف شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: توافق هسته‌ای فقط توافقی میان دولت اوباما و ایران نیست؛ بلکه روسیه، چین و دیگر کشورهای عضو گروه 1+5 نیز در آن مشارکت دارند.  به همین دلیل دولتی که در آینده بر سر کار می‌آید باید بپذیرد این توافقنامه بین المللی و در حال اجرا است و پشت کردن به آنها هزینه سرسام آوری برای آمریکا خواهد داشت.
 
رودز در بخش دیگری از سخنانش به توافق آب و هوایی پاریس اشاره کرد که "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، وعده لغو آن را نیز داده است. رودز در این باره گفت: توافق پاریس برای نخستین بار همه کشورهای دنیا را متعهد می‌سازد از بروز تغییر در پدیده آب و هوایی جلوگیری کنند. فکر می‌کنم اگر این توافقنامه ها به خودی خود اجرایی شوند منافع آمریکا را تامین می‌کنند و نکته دیگر اینکه این توافقنامه‌ها بین المللی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر