کد خبر: 8912
A

موگرینی: درخواست امتیازات جدید در رابطه با برجام غیر ممکن است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر اینکه برجام یک توافق بین المللی است گفت: این که ترامپ بخواهد در رابطه با برنامه هسته ای ایران درخواست امتیازات بیشتری کند، غیر ممکن است.

موگرینی: درخواست امتیازات جدید در رابطه با برجام غیر ممکن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه وال استریت ژورنال به توافق هسته ای ایران پرداخت.

او گفت: اتحادیه اروپا می‌تواند با روسیه بر علیه هرگونه تلاش دولت ترامپ برای لغو توافق هسته ای ایران و تغییرات در سیاست های خاورمیانه متحد شود.

موگرینی ادامه داد: اتحادیه اروپا و آمریکا می‌توانند در زمینه های مختلفی به دلیل دارا بودن منافع مشترک با یکدیگر همکاری کنند. این منافع مشترک می تواند رئیس جمهور جدید آمریکا را به همکاری با اروپا در اجرای توافق برجام مجبور کند.

ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود توافق برجام را که برنامه هسته ای ایران را محدود می‌کند یک توافق بد دانسته و از آن انتقاد کرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا توافق برجام پس از روی کار آمدن ترامپ ادامه خواهد داشت گفت: بله، فکر می کنم ادامه اجرای توافق برجام از سوی آمریکا در راستای منافع این کشور است.

به گفته موگرینی، به نظر می رسد که ترامپ تمایل دارد تصمیم های خود را براساس منافع آمریکا اتخاذ کند. این که برجام به طور کامل از سوی هر دو طرف توافق اجرا شود، دستیابی ایران به سلاح هسته ای را غیر ممکن کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که رئیس هیات بین المللی  با وظیفه حل اختلافات مربوط به توافق هسته ای ایران بوده و بر اجرای آن نظارت می کند، تاکید کرد این که ترامپ در رابطه با برنامه هسته ای ایران امتیازات جدیدی را طلب کند غیر ممکن است.

او بار دیگر تاکید کرد که برجام یک توافق بین المللی  چند جانبه و در چارچوب سازمان ملل است و به هیچ وجه این توافق به صورت دو جانبه موفق نخواهد بود.

موگرینی هشدار داد که یکی از نخستین پیامدهای نادیده گرفتن برجام از سوی آمریکا می تواند تقابل با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که برای دستیابی به آن تلاش کرد، باشد.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر