کد خبر: 89310
A

واکنش نجفقلی حبیبی به اظهارات اخیر رییس جمهور درباره جنبش مشروطه/ در انقلاب مشروطه شاه براندازی نشد بلکه قدرت مطلقه او به قانون اساسی محدود شد

نماینده سابق مجلس و رییس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگویی می‌گوید: در انقلاب مشروطه شاه براندازی نشد بلکه قدرت مطلقه او به قانون اساسی محدود شد. اما در انقلاب اسلامی شاه سرنگون شد.

واکنش نجفقلی حبیبی به اظهارات اخیر رییس جمهور درباره جنبش مشروطه/ در انقلاب مشروطه شاه براندازی نشد بلکه قدرت مطلقه او به قانون اساسی محدود شد

به گزارش دیده بان ایران؛ نجفقلی حبیبی، نماینده سابق مجلس و رییس اسبق دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگویی می‌گوید: در انقلاب مشروطه شاه براندازی نشد بلکه قدرت مطلقه او به قانون اساسی محدود شد. اما در انقلاب اسلامی شاه سرنگون شد.

 

*رییس جمهور اخیرا انقلاب اسلامی را تکمیل کننده انقلاب مشروطه دانست. ارزیابی شما چیست؟

 

انقلاب مشروطه می‌خواست سلطنت مطلقه را پایان دهد تا مجلس تشکیل شود و مردم خود سرنوشت خود را انتخاب کنند. اینجا هم انقلاب اسلامی آمد تا شاه را براندازد و مردم حکومت کنند، از این نظر شباهت دارد. ما تفاوت این است که در انقلاب مشروطه شاه براندازی نشد بلکه قدرت مطلقه او به قانون اساسی محدود شد. اما در انقلاب اسلامی شاه سرنگون شد. اما مشکل ما این بحث‌ها نیست. مشکل ما نداشتن وحدت در کشور است. ما باید علی‌رغم اختلافات فکری داخل یک کشور زند گی کنیم. مشکل دیگر ما گرانی‌های عجیب است.

 

کل نظام باید جلوی این گرانی‌های طاقت‌فرسا را بگیرد. مردم مشکل بیکاری دارند اما این گرانی‌ها هم قوزبالاقوز شده است. شما روزنامه‌نگاران بهتر است به این مطالب که درد مردم است بپردازید. در این کرونا مشکلات اقتصادی و این گرانی‌های بی‌حساب و کتاب را تشدید کرده است. بنابراین پرداختن به سوالاتی که کردید دردی را از مردم دوا نمی کند.

 

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر