کد خبر: 89372
A
دیده بان ایران بررسی کرد؛

۵ دلیل احتمالی اصولگرایان برای حمله به «فتاح»/ پیروز رقابت «خودی با خود» در انتخابات ۱۴۰۰ کیست؟

برخی کارشناسان حوزه سیاسی هم در این بین به این نکته اشاره کرده اند که بخشی از این حمله رسانه ای می تواند از سوی اطرافیان فتاح برای ایجاد مظلومیت سازماندهی می شود

۵ دلیل احتمالی اصولگرایان برای حمله به «فتاح»/ پیروز رقابت «خودی با خود» در انتخابات ۱۴۰۰ کیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران پرویز ‌‎فتاح یکی از چهره های شناخته شده نسل دوم نیروهایی است که از سپاه وارد فضای سیاسی کشور شد. پرویز فتاح از وزارت نیرو و بنیادِ تعاون سپاه، وارد کمیته امداد شد و از آنجا هم وارد بنیاد مستضعفان شد.

برخی بر این عقیده اند که حمله های فعلی طیف اصولگرایان به فتاح، می تواند بازی رسانه ای جذابی باشد برای آنچه دلایل آن از چند جهت حائز اهمیت است.

 

‌چرایی حمله‌ی شدید اصولگرایان به ‎فتاح:

۱- کمرنگ کردن افتضاح ‎بذرپاش گیت

۲- رقابت انتخاباتی: چهره‌هایی مانند مخبر ستاد اجرایی از حذف فتاح خوشحال می‌شوند.

۳- ناراحتی پدرخوانده‌های اصولگرایان از افشای امکاناتی که چندین دهه دراختیارشان قرار گرفته بود.

۴- حمله پنهان و کم رنگ کردن نقش پشت پرده صادق محصولی مشاور نزدیک فتاح و منبع مالی جبهه پایداری!

 

هر چند در این بین برخی کارشناسان حوزه سیاسی هم در این بین به این نکته اشاره کرده اند که بخشی از این حمله رسانه ای می تواند از سوی اطرافیان فتاح برای ایجاد مظلومیت سازماندهی می شود. عملکرد شورای نگهبان در انتخابات سال گذشته نشان داد که کارزار انتخابانی سال آینده ایران هم دربست در اختیار اصولگرایان است و این انتخابات را به نوعی می توان به رقابت «خودی با خود» تعبیر کرد.

از همین جهت به نظر می رسد گزینه های مطرح اصولگرایان برای رسیدن به ساختمان پاستور بیش از پیش شرایط را برای خود مهیا دیده و برای رسیدن به آن هیچ ابایی در جهت از میدان به در بردن هم پیمان های گذشته خود نداشته باشند.

 

منبع : دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر