کد خبر: 89559
A

امیرآبادی فراهانی: اگر طرح گشایش اقتصادی در سران سه قوه تصویب شود دیگر نیازی نیست به مجلس ارائه شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح گشایش اقتصادی دولت در بودجه سالیان گذشته نیز مطرح شده که اتفاق بزرگ در اقتصاد کشور به حساب نمی‌آید اما می‌تواند بخشی از کسری بودجه دولت را جبران کند.

امیرآبادی فراهانی: اگر طرح گشایش اقتصادی در سران سه قوه تصویب شود دیگر نیازی نیست به مجلس ارائه شود

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره طرح گشایش اقتصادی دولت، اظهار داشت: گشایش اقتصادی که دولت از آن یاد کرده است به نظر بنده چیز تازه‌ای نیست بلکه این مورد در بودجه‌های سالیان گذشته نیز مطرح شده بود.

وی ادامه داد: این اتفاق یعنی فروش نفت سالیان گذشته در دولت های قبل اجرا می‌شده که زیاد هم مورد اقبال مردم و افکار عمومی واقع نشده بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح دولت درباره گشایش اقتصادی در حال چکش‌کاری است، گفت: این طرح نیز در جلسات مجلس و همین طور در جلسات سران قوا که متشکل از قوه قضاییه، قوه مقننه و قوه مجریه است مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده است.

امیر آبادی تصریح کرد: اینکه این طرح را بخواهیم یک گشایش بزرگ اقتصادی نام ببریم بدین صورت نیست و به نظر بنده این یک اتفاق بزرگ در اقتصاد کشور به حساب نمی‌آید اما می‌تواند بخشی از کسری بودجه دولت را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق باعث می‌شود دولت بعد به مشکل بر بخورد، بیان داشت: اگر فروش قطعی نفت باشد این اتفاق نخواهد افتاد، اما اگر قرار است اوراق قرضه داده شود قطعاً دولت بعدی به مشکل بر خواهد خورد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت حرف مجلس را گوش نمی کند، گفت: مجلس راه‌های دیگری نیز درباره تامین منابع دارد و باید گفت راه‌های دیگری نیز وجود دارد و تنها فروش نفت نیست.

 
وی افزود: یکی از این موارد تشکیل بورس انرژی بود زمانی که این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد دولت مخالف آن بود، ولی الان مشاهده می‌کنیم که این یک اتفاق خوب برای کشور است.

امیرآبادی در پایان تصریح کرد: اگر طرح گشایش اقتصادی با عرضه نفت در سران سه قوه یا همان شورای عالی اقتصادی تصویب شود دیگر نیازی نیست به مجلس ارائه شود.

منبع:SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر