کد خبر: 89708
A

اشرف بروجردی: اصولگرایان توهم موثر بودن دارند/ مشارکت بسیار پایین انتخابات مجلس یازدهم نشانگر عدم اقبال مردم به اصولگرایان است

اشرف بروجردی گفت‌: در حالی این روزها از شانس بالای جریان اصولگرایی برای برنده شدن در انتخابات حرف زده می‌شود که اصولگرایان تصویری توهم‌آمیز از جایگاه خودشان دارند. اما مشاهدات نشان می‌دهد جامعه اصولگرایان را تامین‌کننده نیازهای خود نمی‌داند.

اشرف بروجردی: اصولگرایان توهم موثر بودن دارند/ مشارکت بسیار پایین انتخابات مجلس یازدهم نشانگر عدم اقبال مردم به اصولگرایان است

به گزارش دیده بان ایران؛  اصلاح‌طلبان در حالی منتظر روز رأی‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهوری دوره سیزدهم هستند که نسبت به رقیب از ظرفیت تبلیغی و پتانسیل حضور در فضای انتخاباتی محروم‌اند و به همین دلیل برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ دشواری‌های زیادی را پیش روی خود می‌بینند.

اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در این ‌باره اظهار داشت: در حالی این روزها از شانس بالای جریان اصولگرایی برای برنده شدن در انتخابات حرف زده می‌شود که اصولگرایان تصویری توهم‌آمیز از جایگاه خودشان دارند. در واقع آنها فکر می‌کنند دست‌بالا را به معنای اثرگذاری دارند اما مشاهدات نشان می‌دهد جامعه اصولگرایان را تامین‌کننده نیازهای خود در حوزه اقتصاد،‌ سیاست‌خارجی یا فرهنگ نمی‌داند. دقیقاً به همین دلیل چهره‌های این طیف با کمترین رأی ممکن به مجلس یازدهم راه یافتند تا مشخص شود آنها از سوی مردم اقبال چندانی برای حضور در عرصه تصمیم‌گیری ندارند؛ یعنی مشارکت بسیار پایین انتخابات مجلس نشانگر عدم اقبال مردم به اصولگرایان است.

 

رئیس کتابخانه ملی در ادامه گفت:‌ البته اصولگرایان از ظرفیت و شرایط بسیار بهتری برای کُنش سیاسی‌انتخاباتی بهره‌مندند. به هر حال صداوسیما با فراموش کردن رسالت ملی‌اش کاملاً در خدمت اصولگرایان است. آنها همچنین از تریبون‌های مختلف حاکمیتی برای تهدید کردن و طرح ادعاهایشان بهره می‌برند. البته اثرگذاری هر جریانی را حمایت و پشتیبانی لایه‌های مختلف مردم نشان می‌دهد؛ اگر یک فردی در افکار عمومی مقبولیت داشته باشد، می‌توانیم بگوییم‌ صلاحیت و شایستگی لازم را برای حضور در عرصه‌های مهم دارد.

 

بروجردی همچنین با اشاره به رابطه جریان اصلاحات با سرمایه‌ اجتماعی توضیح داد:‌ اصلاح‌طلب‌ها هشت سال در دوره دولت‌های نهم و دهم از عرصه اثرگذاری و فضای اجتماعی دور بودند و در ۲ دوره آقای روحانی هم تحت عنوان اصلاح‌طلبی ظهور چندانی نداشتند. اما همواره دیدگاه‌ها و رویکردهایشان را مطرح می‌کردند و از این پس هم خواهند کرد.

 

او ادامه داد: واقعیت این است که زمانی می‌توان فعالیت و اثرگذاری جریان‌ها را سنجید که شرایط برای همه گروه‌ها یکسان باشد. اصلاح‌طلبان برخلاف اصولگرایان هیچ امکان و پتانسیلی برای عرضه تفکر و دیدگاه‌شان در اختیار ندارند و به همین دلیل بخشی از مردم احساس می‌کنند اصلاح‌طلبان اثرگذاریشان را از دست داده‌اند.

 

اشرف بروجردی در پایان گفت: با همه این تفاصیل نکته‌ای که عیان است و کسی نمی‌تواند انکارش کند چیزی جز این است که اصلاحات و اصلاح‌‌طلبی در جامعه حرف اول را می‌زند.

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر