کد خبر: 89737
A

معصومه ابتکار: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت ماه آینده به مجلس تقدیم می‌شود/ پیشنهاد لایحه‌ای برای ممانعت از تکرار حوادث قتل فرزند توسط پدر

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از پایان بررسی لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت در دولت و تقدیم آن تا یک ماه آینده به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

معصومه ابتکار: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت ماه آینده به مجلس تقدیم می‌شود/ پیشنهاد لایحه‌ای برای ممانعت از تکرار حوادث قتل فرزند توسط پدر

به گزارش دیده بان ایران؛ معصومه ابتکار درباره دلیل تاخیر در ارسال لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت از سوی دولت به مجلس، گفت: تاخیر ایجاد شده در ارسال این لایحه به مجلس به این دلیل بود که چون تغییرات اعمال شده توسط قوه قضاییه در آن زیاد بود، مجدد در کمیسیون لوایح دولت مورد بررسی قرار گرفت.

اتمام بررسی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در دولت

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ادامه داد: در ابتدا قرار بود این لایحه بدون بررسی در کمیسیون فرعی به مجلس ارسال شود، اما به دلیل اینکه تغییرات اعمال شده و مباحث کارشناسی پیرامون آن زیاد بود، بار دیگر به کمیسیون تخصصی یا فرعی لوایح ارجاع داده شد.

ابتکار یادآور شد: تاکنون کمیسیون فرعی لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت را در 18 جلسه مورد بررسی قرار داده و کار در این کمیسیون به اتمام رسیده است، ضمن اینکه به طور همزمان کمیسیون اصلی نیز در این مورد تشکیل جلسه داده و این لایحه در این کمیسیون هم در 8 جلسه مورد بررسی قرار گرفته است و در تلاش هستیم که ماه آینده به مجلس تقدیم شود.

پیشنهاد لایحه‌ای برای ممانعت از تکرار حوادث قتل فرزند توسط پدر

وی در پاسخ به اینکه با توجه به حوادث اخیر که برای زنان و دختران در کشور اتفاق افتاد، مفاد فعلی لایحه می‌تواند مانع از تکرار این وقایع شود، تصریح کرد: لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت می‌تواند در کاهش خشونت علیه زنان کمک کننده باشد، ضمن اینکه پیشنهاد تدوین لایحه دیگری را هم مطرح کرده‌ایم که در پی تصویب آن مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند تشدید شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تاکید کرد: لایحه‌ مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند هم به کمیسیون لوایح دولت فرستاده شد که آن را برای اعلام نظر به قوه قضاییه ارسال کرده است.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر