کد خبر: 89813
A

داریوش قنبری: اختلافات شخصی نمایندگان مجلس یازدهم پررنگ است/ برخی از نمایندگان تمایلات تکنوکراتی دارند

داریوش قنبری گفت‌: برای ارزیابی دقیق عملکرد مجلس یازدهم به زمان بیشتری نیاز داریم. با وجود این، آنچه مشاهده می‌شود در مجلس فعلی مثل مجلس دهم و حتی مجالس هفتم و هشتم تنوع چندانی وجود ندارد. مجلس یازدهم در واقع شبیه‌ترین مجلس به مجلس نهم است.

داریوش قنبری: اختلافات شخصی نمایندگان مجلس یازدهم پررنگ است/ برخی از نمایندگان تمایلات تکنوکراتی دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ در همین ۲ ماه و چند هفته‌ای که مجلس یازدهم شروع به کار کرده‌ است مشخص شده که با وجود حضور حداکثری اصولگرایان، نمایندگان این دوره اختلاف‌های شخصی با یکدیگر را در برخوردهایشان دخیل می‌کنند که چنین رفتاری طبعاً نگرانی زیادی را در خصوص تاثیرگذاری مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذار و ناظر به وجود آورده است.

 

داریوش قنبری، نماینده ادوار مجلس، در این‌ باره اظهار داشت: برای ارزیابی دقیق عملکرد مجلس یازدهم به زمان بیشتری نیاز داریم. با وجود این، آنچه مشاهده می‌شود در مجلس فعلی مثل مجلس دهم و حتی مجالس هفتم و هشتم تنوع چندانی وجود ندارد. مجلس یازدهم در واقع شبیه‌ترین مجلس به مجلس نهم است. البته با وجود اینکه در بین نمایندگان اختلافات جناحی نیست،‌ اختلافات شخصی پررنگی مشاهده می‌شود که می‌تواند بر اثرگذاری مجلس تاثیر منفی بگذارد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به فاصله کم رأی‌های منفی و مثبت به وزیر پیشنهادی صمت در روز رأی اعتماد گفت: حتی دلیل اینکه رأی‌های مثبت و منفی آقای مدرس خیابانی فاصله‌ کمی با هم داشتند هم در مسائل شخصی نمایندگان نهفته است، به طوری که بعضی‌ها مسائل شخصی را بهانه قرار دادند و برخی هم نیامدن آقای روحانی به صحن را دلیل رأی منفی به وزیر پیشنهادی عنوان کردند.

 

قنبری توضیح داد: اختلافات شخصی در حالی در این دوره پررنگ است که اصولگرایان رقیب فکری‌شان را در مجلس نمی‌بینند و به همین دلیل درگیری‌های داخلی نمود بیشتری پیدا می‌کند. به نظر من بعد از یک سال می‌توان تحلیلی صحیح‌تر و درست‌تر از میزان کارایی مجلس یازدهم ارائه داد. هرچند جامعه ذهنیت خوبی از تلاش ۲ماهه مجلس فعلی ندارد.

 

او در ادامه افزود: به رغم اینکه اصولگرایان حضور یکدستی در بهارستان دارند، برخی از آنها تمایلات تکنوکراتی دارند و بعضی هم افراد تندرو هستند که باید بین آنها تفاوت قائل شد و همه را با یک چوب نراند. نکته مسلم دیگر هم اینکه مجلس یازدهم مجلسی نیست که اصولگرایان بتوانند تمام و کمال حمایتش کنند.

 

داریوش قنبری در پایان گفت: تعداد زیادی از نمایندگان فعلی رفتارهای احساسی دارند که این نگران‌کننده است و می‌تواند مجلس را از کارایی بیندازد. به همین دلیل بود که رهبری در جلسه‌ای که با نمایندگان داشتند‌ تذکر دادند و به مجلسی‌ها گفتند، از رفتارهای احساسی و افراطی دوری کنند.

 

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر