کد خبر: 8982
A

قاسمی: نشست وزاری خارجه ایران، روسیه و ترکیه ۷ دی در مسکو پیرامون بحران سوریه برگزار می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت:نشست وزاری خارجه ایران، روسیه و ترکیه 7 دی در مسکو پیرامون بحران سوریه برگزار می شود.

قاسمی: نشست وزاری خارجه ایران، روسیه و ترکیه ۷ دی در مسکو پیرامون بحران سوریه برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تشریح اقدامات و رایزنی های فشرده دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص اوج گیری بحران در سوریه تایید کرد که با تلاش های مستمر و فشرده دکتر محمد جواد ظریف طی چند روز اخیر و با تماس های تلفنی مکرر و مداوم با برخی از  همتایان خود در برخی کشور ها از جمله ترکیه روسیه ، سوریه تلاش شد علاوه بر بکارگیری تمامی مساعی جمیله برای یافتن راه کارهای اثر بخش در روزهای اخیر، طرح نشست وزرای خارجه سه کشور ایران، ترکیه، روسیه در مسکو برای ۲۷ دسامبر ، مطابق با ۷ دی ماه نهایی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین اظهار داشت: بحران ساختگی در سوریه و گسیل تروریست های بی نام و نشان توسط محور غربی - عربی حامی تروریست ها به این کشور در بحبوحه تحولات موسوم به بهار عربی با توهم سرنگونی دولت قانونی سوریه، موجب تمامی این فجایع انسانی و مادی در این کشور گردید  و متاسفانه آنچه امروز و طی سالیان اخیر شاهد آن بودیم، نتیجه دخالت برخی کشورها  و گروه های تروریستی دست پرورده آنان است.

قاسمی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران ساختگی در سوریه نسبت به گسترش ناامنی و فتنه انگیزی در منطقه به بهانه های واهی هشدار داده و سعی در کنترل بحران با تشویق گروههای مخالف قانونی سوری  و دولت سوریه به گفتگو و آتش بس و یافتن یک راه حل سیاسی از طریق میز مذاکره داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها و نخستین کشوری بود که با ارائه طرح های چند ماده ای بر آتش بس، امداد رسانی انسانی و انجام گفتگو های سوری - سوری تاکید داشته و دارد.

قاسمی با اشاره به هیاهو و جنجال های اخیر محور غربی- عربی حامی تروریسم در خصوص اوضاع حلب هم اظهار داشت: اتخاذ سیاست های تبلیغاتی و استانداردهای دوگانه توسط این کشورها که حامیان آشکار و نهان تروریست ها در سوریه و سایر مناطق هستند، در این جنجال های بیهوده عیان است.  متاسفانه هرگاه تروریست ها در مضیقه و تنگنا قرار گرفته اند محور مذکور فریاد آتش بس و صیانت از غیر نظامیان را سر داده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: به رغم این صحنه سازی ها، جمهوری اسلامی ایران و شخص وزیر امور خارجه در راستای سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران تلاش ها و رایزنی های گسترده و فشرده ای را برای کمک به غیرنظامیان و بازگشت ثبات به حلب در سوریه بکار بست. دهها گفتگوی تلفنی و استفاده از دیگر شیوه های رایزنی و نیز ابتکار نشست سه جانبه وزرای امورخارجه ایران، روسیه و ترکیه در همین راستا توسط شخص آقای دکتر ظریف مطرح شد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فارغ از  جنجال های بی حاصل و بعضا ریاکارانه برخی کشورها، حفظ جان غیرنظامیان و بازگشت ثبات و امنیت به همه مناطق سوریه و آغاز گفتگوهای سوری- سوری را به عنوان راهبرد همیشگی حل بحران در سوریه مورد تاکید و پیگیری جدی قرار داده و می دهد و همچنان معتقد است بحران سوریه تنها راه حل سیاسی دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر