کد خبر: 89998
A

برنامه هیات‌رئیسه مجلس برای گزارشات اعضای هیات دولت اعلام می شود

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از تصمیم جدید این هیئت‌ درباره ارائه گزارشات دولت به پارلمان در مرداد ماه هر سال خبر داد.

برنامه هیات‌رئیسه مجلس برای گزارشات اعضای هیات دولت اعلام می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس دولتمردان موظف هستند در مردادماه هر سال بر اساس برنامه‌های ارائه شده خود در زمان تشکیل دولت و اخذ رأی اعتماد و همچنین طبق قوانین بالادستی و شاخص‌های عملکردی متناسب با حوزه وظایف خود که هیئت رئیسه مجلس تعیین می‌کند، گزارش عملکرد گذشته و برنامه سال آینده خود را به صورت کمی و مقایسه‌ای به قوه مقننه تقدیم کنند.


وی با بیان اینکه درباره این بخش از آیین‌نامه داخلی مجلس موانعی اخیراً ایجاد شده است، ادامه داد: دولت چند وقت پیش درباره این موضوع اعتراضی به هیئت حل اختلاف سران قوا داشت که پس از بررسی در آن هیئت نظر دولت پذیرفته شد.

 

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد:الان درباره اینکه این بند از آیین‌نامه داخلی مجلس شامل همه دولت از جمله رئیس جمهور می‌شود و یا تنها وزرا باید گزارش عملکرد خود را به مجلس ارائه کنند ابهاماتی وجود دارد.

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: برای بررسی این ابهام در جلسه اخیر هیئت‌رئیسه بحث و تبادل نظر شد و قرار براین شد تا یکی از نواب رئیس بررسی داشته باشد تا مشخص شود آیا وزرا باید به مجلس بیایند و یا اینکه رئیس جمهور هم باید گزارش عملکرد به قوه مقننه ارائه کند.

 

منبع: تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر