کد خبر: 90044
A

فعال سیاسی اصولگرا: روح الله حسینیان به عنوان دادستان ویژه روحانیت در تصفیه روحانی‌نمایان نقش بسزایی داشت

محمدکاظم انبارلویی: قتل‌های زنجیره‌ای در دوران خاتمی در هاله‌ای از ابهام پدید آمد. عناصر ضدانقلاب و منافقین از این پدیده به عنوان ضربه به حیثیت حقوق بشری جمهوری اسلامی بهره‌برداری کردند. او با روشن کردن یک «چراغ» در سیمای جمهوری اسلامی، آدرس مشخصی از عاملان و مباشران قتل‌های زنجیره‌ای داد و پروژه سیاه آن جماعت را فاش کرد. پس از آن مصاحبه که آب سردی بر تبلیغات عناصر ضدانقلاب داخلی و خارجی بود، دشمن از پیگیری موضوع قتل‌های زنجیره‌‌ای دست برداشت و آن را رها کرد.

فعال سیاسی اصولگرا: روح الله حسینیان به عنوان دادستان ویژه روحانیت در تصفیه روحانی‌نمایان نقش بسزایی داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان در سحرگاه چهارم شهریور به ملکوت اعلا پر کشید و به یاران و همرزمان شهیدش پیوست. او بدون شک یکی از رجال مبارز و صدیق سیاسی و مذهبی و یکی از تربیت‌شدگان حوزه علمیه برای پذیرش مسئولیت‌های سخت و نرم در جمهوری اسلامی بود.

او از ۱۵سالگی به حوزه علمیه قم رفت و در مدرسه ولیعصر و سپس مدرسه حقانی دروس حوزه را فراگرفت.

مسئولیت‌های خطیر او در دستگاه امنیتی کشور و نیز دادگاه انقلاب در روزگار خطیری که کشور زیر تیغ نفاق، گرفتار ترورهای وحشیانه منافقین بود،‌ کارنامه‌ای موفق از او در خدمت به جمهوری اسلامی را واتاب می‌دهد.

منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولان کشور را با ترورهای وحشیانه به شهادت رساندند. او در مسند قضا و مسئولیت‌های قضائی و امنیتی چونان یک قاضی عادل، شجاعانه در برابر شرارت نفاق ایستاد. او به عنوان دادستان ویژه روحانیت در تصفیه روحانی‌نمایان و دین به دنیافروشان سهم بسزایی داشت.

قتل‌های زنجیره‌ای در دوران خاتمی در هاله‌ای از ابهام پدید آمد. عناصر ضدانقلاب و منافقین از این پدیده به عنوان ضربه به حیثیت حقوق بشری جمهوری اسلامی بهره‌برداری کردند. او با روشن کردن یک «چراغ» در سیمای جمهوری اسلامی، آدرس مشخصی از عاملان و مباشران قتل‌های زنجیره‌ای داد و پروژه سیاه آن جماعت را فاش کرد. پس از آن مصاحبه که آب سردی بر تبلیغات عناصر ضدانقلاب داخلی و خارجی بود، دشمن از پیگیری موضوع قتل‌های زنجیره‌‌ای دست برداشت و آن را رها کرد.

او دو دور به نمایندگی مجلس از سوی مردم تهران انتخاب شد و در طول هشت سال نمایندگی، حق این سمت را ادا کرد و در اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین مسائل داخلی و خارجی موضع صادقانه و حق‌طلبانه داشت.

روح‌الله حسینیان یک شخصیت اصیل بود. دارای سجایای روحی و اخلاقی برجسته‌ای بود. در کارکرد قضائی و امنیتی، آدمی بسیار رئوف و رحم‌دل نیز بود. زندگی مردمی و ساده‌ای داشت و زی ‌طلبگی خود را حفظ کرده بود.

او در دوران طلبگی از خرمن دانش، اخلاق و ادب حضرات آیات شهید بهشتی، شهید قدوسی، مشکینی و احمدی میانجی بهره‌ها برده بود. او دستی در قلم داشت. آثاری چون «رهبری در تشیع» و «بازخوانی نهضت ملی» را به زیور طبع آراست و در مورد حجاب از دیدگاه فقه اسلامی، کتاب «حرم عفاف» را نوشت.

در مورد زندگی حضرت زهرا(س) «فرشته زمینی» را نوشت و کتاب «ستاره صبح انقلاب» را در مورد زندگینامه حاج‌آقامصطفی خمینی قلمی کرد.

او در مرکز اسناد انقلاب اسلامی به معرفی علما، مبارزان و بنیانگذاران جمهوری اسلامی همت گماشت و ۵۰ عنوان کتاب را در این باره منتشر کرد.

او از سال ۷۴ که به عنوان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی منصوب شد، ساختار مرکز را متحول کرد. موفق شد با  هشت هزار ساعت مصاحبه تصویری و ۱۳ هزار مصاحبه صوتی، گنجینه‌ای از تاریخ شفاهی و خاطرات بزرگان دین را شکل دهد.

او موفق شد چهارمیلیون و ۵۰۰ هزار سند تاریخی را برای استفاده محققین آرشیو کند. در حوزه نشر کتاب، ۵۰ عنوان کتاب درباره نهضت اسلامی و بسیاری از خدمات فرهنگی را در کارنامه علمی و عملی خود در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی در مرکز اسناد انقلاب اسلامی داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر