کد خبر: 90053
A
روحانی در جلسه هیات دولت:

با مجانی شدن برق بیش از ۳۰ میلیون نفر، آرزوی ۴۲ ساله محقق شد/ برخی به دولت نقدهای غیرمنصفانه وارد می کنند

رئیس جمهور با بیان اینکه ما همیشه نیازمند فرهنگ عاشورا بوده ایم و امروز این نیاز بیش از گذشته احساس می شود، گفت: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی برگرفته از فرهنگ عاشورایی و البته تحمل سختی ها، توانسته در مقابل توطئه های قدرت های بزرگ پیروز شود.

با مجانی شدن برق بیش از ۳۰ میلیون نفر، آرزوی ۴۲ ساله محقق شد/ برخی به دولت نقدهای غیرمنصفانه وارد می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس جمهور با بیان اینکه در اثر تحریم های گسترده و فشارهای بی سابقه در سال ۹۷، حدود ۵۰ میلیارد دلار از درآمد کشور کاسته شد، گفت: کسانی که به دولت نقدهای غیرمنصفانه وارد می کنند بهتر است بدانند که دولت در آن روزها در حالی کشور را اداره کرد که ۹۰۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای کشور کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه ما همیشه نیازمند فرهنگ عاشورا بوده ایم و امروز این نیاز بیش از گذشته احساس می شود، گفت: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی برگرفته از فرهنگ عاشورایی و البته تحمل سختی ها، توانسته در مقابل توطئه های قدرت های بزرگ پیروز شود.

وی با بیان اینکه با اعمال تحریم های حداکثری آمریکا علیه ایران معادل ۹۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد کشور کاهش یافته است، اظهار داشت: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی در مقابل توطئه ها و فشارها، اجازه نداد هدف دشمن برای به فروپاشی کشاندن نظام محقق شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه با وجود اعمال شدید ترین تحریم ها طی دو سال گذشته، مهمترین افتتاح ها را در کشور داشته ایم، افزود: از ابتدای امسال تاکنون  ۲۱ افتتاح بزرگ داشته ایم که تنها یکی از آنها ۷/۴ میلیارد دلار  ارزش دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم با مجانی شدن برق بیش از ۳۰ میلیون نفر از مردم کشور، آرزوی ۴۲ ساله محقق شده است و این مایه افتخار دولت دوازدهم است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه فشار تحریم ها با شیوع کرونا مضاعف شد، تصریح کرد: در حالی که کشورهای بزرگ دنیا در مقابله با کرونا در زمینه تامین تخت های بیمارستانی، تجهیزات درمانی، بهداشتی و دارو با مشکلات زیادی مواجه شدند، در مدت زمانی که ما با همه گیری کرونا درگیر شدیم، هیچ گاه پیش نیامد که در تامین تخت های بیمارستانی و مراقبت های ویژه دچار مشکل شویم.

روحانی اظهار کرد: در حالی که در کشورهای غربی، شیوع کرونا باعث وحشت مردم و کمیاب شدن اقلام و نیازمندی های روزمره شد و حتی شاهد سرقت لوازم و تجهیزات بهداشتی  بودیم، در کشورمان با روحیه ایستادگی مردم و همت تولیدکنندگان و به ویژه فعالان بنگاه های دانش بنیان، همه نیازمندی های بهداشتی و پزشکی در داخل کشور تولید شد و چرخ تولید کشور حتی برای یک روز از حرکت باز نایستاد.

رئیس جمهور با اشاره به طراحی های دشمن برای به زانو درآوردن ملت ایران گفت: محاسبات دشمن در شرایط عادی صحیح بود و آن حجم از تحریم و فشار اقتصادی که به جمهوری اسلامی وارد شد، باید این ملت و نظام را به ورطه شکست می کشاند، اما اتکای مردم به فرهنگ عاشورا و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنی که هر روز یک توطئه جدید اجرا می کرد، باعث شکست نقشه های آنها شد.

روحانی با اشاره به اینکه در اثر تحریم های گسترده و فشارهای بی سابقه در سال ۹۷، حدود ۵۰ میلیارد دلار از درآمد کشور کاسته شد، اظهار داشت: کسانی به دولت نقدهای غیرمنصفانه وارد می کنند بهتر است بدانند که دولت در آن روزها در حالی کشور را اداره کرد که ۹۰۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای کشور کاهش یافت.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر