کد خبر: 90072
A
دیده بان ایران:

حدادعادل چگونه مغضوب «حسین شریعتمداری» شد، پرویز فتاح محبوب !؟ / ماجرای دلجویی که ۵۷۶میلیون برای رئیس بنیاد مستضعفان هزینه بر جای گذاشت

این چرخش به سمت فتاح در حالی در کیهان و البته ذهنیت حسین شریعتمداری، رخ می دهد که مخاطبان این روزنامه هم در بخش «کیهان و خوانندگان» تحت تاثیر مدیریت روزنامه قرار گرفته اند.

حدادعادل چگونه مغضوب «حسین شریعتمداری» شد، پرویز فتاح محبوب !؟ / ماجرای دلجویی که ۵۷۶میلیون برای رئیس بنیاد مستضعفان هزینه بر جای گذاشت

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از انتقاد حسین شریعتمداری از اظهارات پرویز فتاح و مقایسه او با حشمت الله طبرزدی، روز گذشته روزنامه آرمان در گزارش خود از آگهی۵۷۶میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به این روزنامه خبر داد و نوشت: شماره روز دوشنبه کیهان (صفحه ۵ تا ۱۲) به انتشار آگهی مزایده املاک بنیاد مستضعفان اختصاص یافته بود! بر اساس تعرفه‌های آگهی کیهان نرخ آگهی نیم‌صفحه چهار رنگ برابر با ۳۶میلیون است که بر همین اساس، نرخ همین آگهی در قطع تمام صفحه احتمالا ۷۲میلیون می‌شود. اگر این رقم ضرب در ۸ صفحه میانی روزنامه کیهان شود مبلغی برابر ۵۷۶میلیون می‌شود که رقم کمی نیست.

روزنامه آرمان در ادامه گزارش خودش نوشت که این تصمیم فتاح برای دلجویی از کیهان اتخاذ شده است. شاید در این بخش فتاح دو هدف را دنبال می‌کرد که هدف الف، جلب آرای حامیان دلواپسانی در انتخابات است که ارگان را همفکر خود می‌دانند و هدف ب هم شاید تبدیل کیهان به عنوان ارگان انتخاباتی فتاح باشد. اما موضوع دومی که در انتشار ۸ صفحه آگهی تمام‌صفحه بنیاد مستضعفان به کیهان می‌توان مطرح کرد، تصمیم برای جلب توجه اصولگرایانی با طرز فکر فتاح و همچنین مدیران اصولگرای حاضر در بخش‌های مختلف است تا ضمن درآمدزایی برای این روزنامه، اعتماد ازدست‌رفته اصولگرایان میانه‌رو به کیهان را بازگرداند. سومین هدف هم می‌تواند دستور سران جریان اصولگرایی به فتاح و شریعتمداری برای بهبود روابط است چرا که تداوم اختلافات همیشگی میان اصولگرایان سبب شکست انتخاباتی آنها می‌شود؛ بنابراین پربیراه نیست اگر ادعا شود دستور صلح از بالا آمده است!

این گمانه زنی در حالی مطرح شد که حسین شریعتمداری در یادداشت امروز خود در یک چرخش عجیب از سمت فتاح به سمت حدادعادل در گزارش خودش نوشت: حضرت آقا، رهبر، مراد و مقتدای مسلمانان جهان و صد‌ها میلیون از آزادگان و سایر ادیان و مذاهب و یا مکاتب دیگر هستند. و به قول آن برادر پاسدار، راضی نیستند کسانی از سهم آنها برای مسائلی که به آنها ربطی ندارد هزینه کنند.

اشاره شریعتمداری به آن بخش از اظهارات غلامعلی حداد عادل است که گفته بود "ساخت مدرسه فرهنگ و کسب زمین از بنیاد با اجازه و توصیه آیت الله خامنه ای صورت گرفته است.

شریعتمداری در روزنامه کیهان در شماره امروز در حالی از غلامعلی حدادعادل انتقاد کرد که پیش از این درباره اظهارات  فتاح نوشته بود: «اظهارات آقای فتاح در برنامه تلویزیونی نگاه یک، بلافاصله با استقبال گسترده ‌رسانه‌های دشمن و سایت‌های ضد‌انقلاب رو‌به‌رو شد. اگر ایشان در سخنان خود به واقعیاتی هرچند تلخ اشاره کرده بودند، تنها ‌جرمشان این بود که چرا به‌عنوان یک مسئول نظام، سفره دل خود را در میدان دید دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب گشوده‌اند! که ‌هرچند اقدامی ناپسند بود، ولی فقط از ناپختگی ایشان حکایت می‌کرد. اما، آنچه تاسف‌آور و سوال‌برانگیز است اینکه بسیاری از ‌اظهارات ایشان واقعیت نداشت و برخی دیگر نیز وارونه مطرح شده بود و تاسف‌آور‌تر آنکه جناب فتاح نمی‌توانست از غیرواقعی ‌بودن آنچه مطرح کرده بود بی‌خبر باشد! و دقیقا همین نکته است که اظهارات ایشان در برنامه نگاه یک را غیرقابل توجیه می‌کند! ‌بعد از گفت‌وگوی یادشده آقای فتاح، مراکز و مسئولانی که مخاطب ایشان بودند، با صدور بیانیه‌ها و جوابیه‌های مستند به ‌ادعا‌های ایشان پاسخ گفتند، ولی جناب فتاح تاکنون هیچ پاسخی برای ادعا‌های خود نداشته‌اند! اگرچه واقعیت امور بدون پاسخ ایشان ‌نیز به آسانی قابل کشف و درک است.»

این چرخش به سمت فتاح در حالی در کیهان و البته ذهنیت حسین شریعتمداری، رخ می دهد که مخاطبان این روزنامه هم در بخش «کیهان و خوانندگان» تحت تاثیر مدیریت روزنامه قرار گرفته اند. به طور مثال یکی از مخاطبان کیهان در همین رابطه می نویسد: "کاش سایر مسئولین و دولتمردان هم از آقای فتاح رئیس محترم بنیاد مستضعفان یاد می‌گرفتند که وقتی متوجه اظهارات نسنجیده خود می‌شوند در خلوت با خدای خویش آبروی خود را بر کف دست گرفته و از کسانی که موجب تضییع حق آنان شده‌اند عذرخواهی و طلب حلالیت کنند."

یا خواننده دیگری در همین خصوص برای این روزنامه نوشت:  آقای فتاح کجا که تربیت یافته مکتب انقلاب است و خیلی راحت بابت اشتباه خود عذرخواهی کرده و طلب حلالیت می‌کند و بعضی از دولتی‌ها کجا که نه تنها بابت اشتباهات خود و مشکلاتی که برای مردم به وجود آورده‌اند عذرخواهی نمی‌کنند بلکه روی اشتباه خود پافشاری کرده و راه لج‌بازی را در پیش می‌گیرند.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر