کد خبر: 90128
A

محمدعلی ابطحی: رفتار نمایندگان مجلس تبلیغ اصلاح طلبان است/ جریان رقیب کارنامه دولت ترامپ را در کارنامه روحانی ریخته!

اگر کاندیداهای اصلاح‌طلب برای حضور در انتحابات مجلس یازدهم تاییدصلاحیت می‌شدند باز هم کرسی‌های بهارستان برای اصلاح‌طلبان بود، نه اصولگرایان.

محمدعلی ابطحی: رفتار نمایندگان مجلس تبلیغ اصلاح طلبان است/ جریان رقیب کارنامه دولت ترامپ را در کارنامه روحانی ریخته!

به گزارش دیده بان ایران؛ گاف دادن در عرصه سیاست گاهی نتایج پیش‌بینی‌نشده‌ای دارد و البته آنچه از این گاف‌ها سخت‌تر است کمک نادانسته به پیروزی رقیب در رقابت‌های انتخاباتی است. اکنون ظاهرا اصولگرایان در این مسیر حرکت می‌کنند و از گذشته عبرت نگرفتند به عنوان نمونه عملکرد 8ساله دولت احمدی‌نژاد سبب شد جامعه که دیگر رمقی برای مشارکت نداشت به‌ناگاه در پای صندوق‌های رای حضور یافت و به روحانی رای داد تا دیگر شاهد تداوم سیاست‌های اشتباه دولتی مانند دولت احمدی‌نژاد نباشد یا حتی در انتخابات شوراهای شهر همین پاس گل از سوی اصولگرایان شورای چهارم به کاندیداهای اصلاح‌طلب شورای پنجم داده شد، یعنی مردم ناراضی از عملکرد بهشت‌نشینان اصولگرا با رای خودشان کلید بهشت را به اصلاح‌طلبان دادند. به‌طور قطع اگر کاندیداهای اصلاح‌طلب برای حضور در انتحابات مجلس یازدهم تاییدصلاحیت می‌شدند باز هم کرسی‌های بهارستان برای اصلاح‌طلبان بود، نه اصولگرایان. شاید اذعان شود که به قدرت رسیدن اصولگرایان در سال‌های قبل هم نتیجه عملکرد ناموفق اصلاح‌طلبان بوده است اما باید توجه شود اصلاح‌طلبان در چه شرایطی در انتخابات شرکت کردند و آیا به کاندیداهای واقعی این جریان اجازه حضور در انتخابات داده شد که نمونه بارز آن انتخابات 1384 است که آیت‌ا... هاشمی درباره آن گفت: «به خدا پناه می‌برم» و در‌باره رقبای آن وقت خود در انتخابات توضیح داده بود: «آنها که برای تضعیف رقیب از راه تضعیف انقلاب وارد شدند، چون می‌دانستند او در هر حالت از انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و ابایی از به عهده گرفتن مسئولیت‌ها ندارد و آنها که به گونه‌ای بی‌سابقه با هزینه‌های ده‌ها میلیاردی از بیت‌المال، اینجانب و بستگانم را ظالمانه تخریب کردند و آنها که با استفاده زیاد از امکانات نظام به‌صورت سازماندهی‌شده و نامشروع در انتخابات دخالت کردند، تردیدی ندارم که جزای چنین ظلمی به کشور و مردم و من، جز خسران دنیا و آخرت نخواهد بود» در انتخابات 88 هم شرایط به نحوی بود که همگان بدان آشنا هستند و نیازی به بازنشر آن نیست.

اصولگرایان پایه‌های ستاد اصلاح‌طلبان

اکنون هم ظاهرا اصولگرایان در حال هموار کردن مسیر پاستور برای پیروزی کاندیدای جریان اصلاحات هستند. دیروز معاون پارلمانی دولت اصلاحات اظهار داشت: «مجموعه جریان اصلاح‌طلب هنوز تصمیم مشخصی برای انتخابات نگرفته است. اگر تابلوی اصلاحات بخواهد با عنوان اصلاح‌طلبی در انتخابات شرکت کند و صادق باشد حتما باید با جریان برانداز مرز داشته باشد؛ به همین دلیل این جریان در اصل شرکت در انتخابات و انتخاب یک فرد حتی اگر کاندیدا هم نداشته باشند، شرکت خواهند کرد. اصل نگرانی ناشی از این است که تا چه اندازه زمینه حضور مردم در انتخابات وجود دارد و آیا مردم مسیر انتخابات مجلس را طی خواهند کرد؟! اگرچه همین مجلس یازدهم هم به دلیل رفتارهای نمایندگان ستاد انتخاباتی خوبی برای جریان اصلاح‌طلب است» سیدمحمدعلی ابطحی درباره تلاش‌ها برای حذف اصلاح‌طلبان هم به برنا گفت: «معتقدم از چند سال پیش مواردی نظیر کانال آمدنیوز از طریق شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» می‌خواست حذف اصلاح‌طلبان را فعال کند چراکه در آن زمان اصولگرا تمام شده بود و فقط جریان اصلاح‌طلب در جامعه بود.» وی اظهار داشت: «در مجموعه اصلاح‌طلبان افراد لایق ریاست‌جمهوری بسیار زیاد است که اتفاقا رای مردم را هم دارند اما تجربه نشان داده این افراد، مورد قبول سیستم تصویب شورای نگهبان قرار نمی‌گیرند. از طرف دیگر بدنه اصلاح‌طلبی زیر فشار زیاد امنیتی- اجتماعی است و خیلی امکان مانور ندارد. در حقیقت با هدف اثبات اینکه دولت غیراصولگرا حتما مشکل دارد، به اندازه‎ای به اصلاح‌طلبان فشار آوردند که حجم انتقادات نسبت به دولت بسیار زیاد شده است، حقیقت امر این است که جریان رقیب کارنامه دولت ترامپ را در کارنامه روحانی ریخته و در بسیاری از موارد روحانی، پاسخگوی مواردی است که فعالیت و طراحی آن با ترامپ بوده است، گویا برای جریان رقیب نقد روحانی شیرین‌تر از نقد ترامپ است؛ لذا لازم است به این نکته توجه شود که دولت در چه شرایطی خدمات‌رسانی می‌کند. هیچ اتفاق سختی در دوران بشریت نیست که در دوران روحانی اتفاق نیفتاده باشد. وی افزود: هیچ اتفاق سختی در دوران بشریت نیست که در دوران روحانی اتفاق نیفتاده باشد از سیل، زلزله، تحریم‌های وحشتناک، کرونا گرفته تا مواردی نظیر انفجار معدن، آتش‌سوزی‌ها، هواپیمای اوکراینی و شهادت سردار سلیمانی. اگر دولت حمایت همه گروه‌ها را هم داشت، اداره کردن این شرایط واقعا سخت و دشوار بود. به‌رغم اینکه دولت زحمات بسیاری کشیده و سخت‌ترین شرایط تاریخی را با بیشترین بحران‌های تاریخی از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بــر دوش داشــته همزمان، بیشترین مخالفت‌های داخلی را هم دنبال داشته است. به عبارت دیگر، جریان قدرتمند داخل در سال‌های ریاســت‌جمهوری روحانی بدون رعایت هیچ مرزی حتی مرزهای ادب و جوانمردی به دولت حمله کرده لذا همین که دولت باقی مانده واقعا کار بسیار بزرگی است که باید در این هفته دولت از آنها تشکر کرد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر