کد خبر: 90130
A

احمدحسین فلاحی نماینده همدان در مجلس: فتنه‌های سیاسی و اقتصادی اخیر از طریق شبکه‌های اجتماعی بود/ باید به سمت بستن شبکه‌های اجتماع برویم

نماینده مجلس یازدهم گفت: همه فتنه‌های سیاسی و اقتصادی چند سال اخیر از طریق شبکه‌های اجتماعی بیگانه اداره شده است.

احمدحسین فلاحی نماینده همدان در مجلس: فتنه‌های سیاسی و اقتصادی اخیر از طریق شبکه‌های اجتماعی بود/ باید به سمت بستن شبکه‌های اجتماع برویم

به گزارش دیده بان ایران؛ احمدحسین فلاحی در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات طرح انسداد شبکه‌های اجتماعی خارجی گفت: بنده این طرح را امضا کردم؛ اما نگاهم این است که شبکه‌های مجازی باید از دست دولت خارج شود و متولی غیر از دولت داشته باشد. باید نهاد مستقلی باشد که این شبکه‌ها را اداره کند. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: قطعاً شبکه‌های اجتماعی بیگانه، هیچ‌وقت خوبی جامعه ما را نمی‌خواهند. مشکلاتی که در چند سال اخیر در قالب فتنه‌های سیاسی و اقتصادی داشته‌ایم، همه از طریق همین شبکه‌های اجتماعی بیگانه اداره شده است و این فضا باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: زمانی که شبکه‌ اجتماعی ملی داشته باشیم و از همین شبکه‌های مجازی داخلی استفاده کنیم، قطعاً آسیب‌های‌مان کمتر است. همچنین قدرت رقابت را داریم. دولت باید از شبکه‌های اجتماعی داخلی حمایت کند؛ کاری که تا کنون نکرده است.

فلاحی افزود: در حال حاضر پیام‌رسان «ایتا» را با دو مهندس می‌گردانیم، در صورتی که تلگرام هزار و 800 مهندس دارد؛ بنابراین امکاناتی نیز باید در اختیار شبکه‌های داخلی قرار بگیرد که بتوانند رقابت کنند؛ اما تاکنون این امکانات داده نشده است.

بعد از تأمین زیرساخت‌ها می‌توانیم به سمت انسداد شبکه‌های اجتماعی بیگانه برویم

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که آیا زیر ساخت‌های جایگزینی شبکه‌های اجتماعی داخلی فراهم شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: اگر دولت، نیمی از سرمایه‌ای که برای شبکه‌های اجتماعی بیگانه هزینه می‌کند را برای شبکه‌های داخلی هزینه و پشتیبانی می‌کرد، شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز قدرت رقابت داشتند؛ البته در همین مدت کوتاه، پیام‌رسان «ایتا» توانسته زیرساخت‌های‌اش را فراهم کند و پاسخگوی نیاز‌های داخلی باشد.

وی تأکید کرد: اگرچه گاهی اوقات، شبکه‌های داخلی مشکلاتی هم دارند که این مشکلات در پیام‌رسان «سروش» بیشتر است؛ ولی توانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند؛ اما عدم حمایت دولتمردان باعث شده است که آنها نتوانند رقابت جدی با شبکه‌های بیگانه داشته باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، درباره اینکه آیا در صورت تصویب این طرح، شبکه‌های اجتماعی داخلی فیلتر می‌شوند، پاسخ داد: در این مورد بحث نکرده‌ایم؛ اما طبیعتاً قبل از اینکه مطرح شود، شبکه‌های داخلی‌مان را تقویت می‌کنیم.

فلاحی اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها به دنبال این هستند که از شبکه‌های اجتماعی داخلی و بومی استفاده کنند. هیچ‌کس نیست که دلش بخواهد خانواده‌اش از طریق این شبکه‌های بیگانه، آسیب ببیند.

وی در پایان تأکید کرد: اول باید زیر ساخت‌های خودمان را فراهم کنیم تا بهانه‌ای دست افراد ندهیم، آن‌گاه می‌بینیم خود به خود مردم از این شبکه‌های بیگانه به شبکه‌های اجتماعی داخلی روی می‌آورند. در نهایت وقتی توانستیم زیرساخت‌ها را تأمین کنیم، می‌توانیم به سمت انسداد شبکه‌های اجتماعی بیگانه یا کنترل آنها پیش برویم.

 

 

منبع: پیام نو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر