کد خبر: 9022
A

درخواست فراکسیون امید برای اصلاح لایحه برنامه ششم توسعه

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه صبح امروز این فراکسیون گفت که اعضای فراکسیون امید خواستار بازگشت این لایحه به کمیسیون تلفیق و اعمال اصلاحات لازم در آن هستند.

درخواست فراکسیون امید برای اصلاح لایحه برنامه ششم توسعه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهرام پارسایی اظهار کرد: در جلسه صبح امروز فراکسیون امید که به ریاست دکتر عارف و با حضور دکتر نوبخت،‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برگزار شد بحث و تبادل نظر درباره برنامه ششم صورت گرفت و عنوان شد که مواردی در کمیسیون تلفیق به لایحه اضافه شده که نیاز به اصلاح دارد. از جمله اینکه در کمیسیون تلفیق ۵۸۵ هزار میلیارد تومان بودجه جاری به برنامه توسعه ششم اضافه شده که مغایر اصل سیاست اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: همچنین به جای موضوعات آب، محیط زیست و گردشگری که پیش از این در اولویت برنامه ششم بوده موارد زیاد دیگری به عنوان اولویت اصلی برنامه عنوان شده در حالی که نمی‌شود همه مشکلات را در اولویت قرار داد و آن را حل کرد.

سخنگوی فراکسیون امید خاطرنشان کرد: نظر آقای نوبخت، برخی نمایندگان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها این بود که برنامه‌های توسعه باید قابل اجرا باشند اما متأسفانه برنامه‌های قبلی محقق نشده و تنها انتظارات مردم را بالا می‌برد. برنامه فعلی نیز بیشتر آرمانگرا است در حالی که باید حساب دخل و خرج را پیش‌بینی کرد و جلوی تحمیل هزینه‌های اضافی را گرفت.

پارسایی یادآور شد: یکی از مهمترین مسائلی که مجلس دهم درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند برنامه ششم توسعه است و اینکه بخواهیم مسائل آرمانی را در آن بگنجانیم با منطق و خردورزی فاصله دارد. لذا امیدواریم تصمیم عاقلانه‌ای اتخاذ شود و این لایحه به کمیسیون تلفیق برگردد تا با اعمال اصلاحات لازم قابلیت اجرا پیدا کند و بتواند به توسعه همه‌جانبه کشور کمک کند.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر