کد خبر: 90281
A

جزییات تشکیل یک قرارگاه عجیب در مجلس یازدهم/ قرار است مجلس، تدوین آئین نامه داخلی خود را هم به شورای نگهبان واگذار کند!

به زودی و بنابر وعده نایب رئیس مجلس یک بدعت تاریخی در عرصه قانون گذاری در کشور رخ می دهد؛ قرار است یک "قرار گاه" ایجاد و با عضویت دو نفر از حقوقدانان شورای نگهبان آئین نامه داخلی مجلس اصلاح شود.بدین ترتیب مجلس یازدهم راهی را باز می کند که در انتهای آن مجلس حتی اجازه تغییر آئین نامه داخلی خود را هم نداشته باشد . سوال اینجاست که آیا واقعاً مجلسی که نقش حداقلی در تدوین قوانین داخلی خود را ندارد می تواند در راس امور باشد؟! با توجه به این رویداد می توان ادعا کرد که با ما بیش از هر چیز با "مجلس نگهبان یازدهم" روبرو هستیم.

جزییات تشکیل یک قرارگاه عجیب در مجلس یازدهم/ قرار است مجلس، تدوین آئین نامه داخلی خود را هم به شورای نگهبان واگذار کند!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به زودی و بنابر وعده نایب رئیس مجلس یک بدعت تاریخی در عرصه قانون گذاری در کشور رخ می دهد؛ قرار است یک "قرار گاه" ایجاد و با عضویت دو نفر از حقوقدانان شورای نگهبان آئین نامه داخلی مجلس اصلاح شود.بدین ترتیب مجلس یازدهم راهی را باز می کند که در انتهای آن مجلس حتی اجازه تغییر آئین نامه داخلی خود را هم نداشته باشد. سوال اینجاست که آیا واقعاً مجلسی که نقش حداقلی در تدوین قوانین داخلی خود را ندارد  می تواند در راس امور باشد؟!

با توجه به این رویداد می توان ادعا کرد که مابیش از هر چیز با "مجلس نگهبان یازدهم" روبرو هستیم. 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی درباره ایجاد یک قرارگاه برای «تحول مجلس» خبرداد و تصریح کرد: این قرارگاه را نایب رئیس اول مجلس  اداره خواهد کرد و  رئیس مجلس یک نفر حقوقدان به عنوان نماینده خود معرفی می کند؛ رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی و دو نفر از حقوقدانان شورای نگهبان هم عضو هستند تا آیین نامه مجلس اصلاح شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف از این کار آسان کردن قانوگذاری در مجلس است، ضمن این که قصد داریم تا تعداد زیادی از قوانین کم کنیم و قصد داریم در بسته تنقیح  به سمت جامع نویسی و در کنار آن مجمع نخبگانی درست کنیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: در  حوزه نظارت مجلس نیز سوال، استیضاح و تذکر را جز قوانین داریم که بی فایده است./ دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر