کد خبر: 90355
A

فعال سیاسی اصولگرا: لاریجانی تغییر کرده اما اصلاح‌طلب نشده است

بیژن مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تفاوت لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ با لاریجانی سال ۱۴۰۰ گفت: به طور طبیعی همه افراد تفاوت می کنند، آقای لاریجانی هم مانند سایر افراد تغییراتی را در فکر و ذهن دارد اما این به آن معنا نیست که لاریجانی اصولگرا شده لاریجانی اصلاح طلب.

فعال سیاسی اصولگرا: لاریجانی تغییر کرده اما اصلاح‌طلب نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها از قول علی لاریجانی نقل کردند، او به شرط آنکه فقط نامزد اصلاح طلبان نباشد نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود و گفته همچون حسن روحانی باید اقبال راست سنتی را هم با خود داشته باشد.

بیژن مقدم درباره شرط علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ منبع معتبری تا به حال چنین شرط گذاری را تأیید نکرده و معلوم نیست چنین جمله ای از طریق چه کسی نقل شده است اما فارغ از این مسئله، اگر بخواهیم فقط براساس همین یک جمله تحلیل کنیم به نظر می رسد این جمله خطاب به اصلاح طلبان بیان شده است، نه اصولگراها. در مجموع معتقدم چنین خبری خیلی واقعیت ندارد.

وی افزود: از چند ماه دیگر مباحث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری جدی تر می شود باید مراقبت کنیم ظرفیت های جریان اصولگرایی حفظ شوند. شرایط انتخابات سال 1400 نیز قابل پیش بینی نیست چون نمی دانیم چه کسانی قطعا می آیند بنابراین مبادا روی حدس و گمان ظرفیت های اصولگرایی را از بین ببریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: هر کدام از شخصیت های اصولگرا ظرفیتی دارند که در زمان و شرایط خاص ممکن است توجه افکارعمومی را به خود جلب کنند. در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 چند چهره اصولگرا نامزد بودند و آقای رئیسی یکی از آنها بود اما در اوایلی که نام او مطرح شد کسی تصور نمی کرد آقای رئیسی بتواند در انتخابات ریاست جمهوری 16 میلیون رأی بیاورد.

وی با بیان اینکه از حالا نمی توانیم بگوییم آقای لاریجانی ظرفیت رأی آوری برای انتخابات ریاست جمهوری دارد یا خیر، ادامه داد: تصمیم نامزدی در انتخابات با شخص خود آقای لاریجانی است. درباره شرط گذاری ایشان هم هیچ منبع موثقی آن را تأیید نکرده پس باید مراقب باشیم چنین خبرهایی زمینه تخریب ایشان را فراهم نکند. چون آقای لاریجانی نیز از جمله ظرفیت هایی است که باید در میدان باشد تا دقیقه 90 رقابت ها که آن زمان معادلات و گرایش های مردم معلوم می شود.

مقدم تأکید کرد: در دقیقه 90 است که شاهد بودیم براساس نظرسنجی ها برخی نامزدها با انصراف به نفع دیگری سعی می کنند معادلات صحنه رقابت را تغییر دهند. البته الان هم نظرسنجی داریم اما چون مردم در فضای انتخابات نیستند شاید پاسخ ها با تصمیم نهایی آنها خیلی متفاوت باشد.

وی درباره تفاوت لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری سال 84 با لاریجانی سال 1400 گفت: به طور طبیعی همه افراد تفاوت می کنند، آقای لاریجانی هم مانند سایر افراد تغییراتی را در فکر و ذهن دارد اما این به آن معنا نیست که لاریجانی اصولگرا شده لاریجانی اصلاح طلب.

منبع: فردا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر