کد خبر: 90372
A

حسین کاشفی: شرایط آن‌قدر بد است که کل نظام باید اراده‌ای جدی برای تغییر اوضاع کشور داشته باشد

حسین کاشفی گفت: اعضای شورای‌ نگهبان باید بدانند رد صلاحیت‌های آنچنانی اعتماد و انسجام را شدیداً تحت ‌تاثیر قرار می‌دهد و نتیجه‌اش این می‌شود که مثلاً در روز هشتم اسفند سال گذشته درصد قلیلی از مردم برای رأی دادن انگیزه داشته باشند.

حسین کاشفی: شرایط آن‌قدر بد است که کل نظام باید اراده‌ای جدی برای تغییر اوضاع کشور داشته باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ شرایط ورود به رقابت را خواهند داشت یا کمافی‌السابق رد صلاحیت مانع از کاندیداتوری چهره‌های شاخص این جریان خواهد شد؟ نکته مبهم دیگر هم این است که اساساً تصمیم‌گیران جبهه اصلاحات به لحاظ بهره بردن از سرمایه‌ اجتماعی خود را در چه موقعیتی می‌بینند و آیا تعداد آرایشان را در حدی تخمین می‌زنند که برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ انگیزه‌ بالایی داشته باشند؟

 

حسین کاشفی، عضو حزب اتحاد ملت، در این‌ باره اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که در کشور پیش آمده است و جامعه به طور جدی دشواری‌های زیادی را متحمل می‌شود،‌ نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه کل نظام با این اتهام از سوی مردم روبه‌رو هستند که به شرایط و مشکلات‌شان بی‌اعتنایی شده است. در چنین وضعیتی معلوم است که نگاه اغلب مردم به سمت کسانی معطوف می‌شود که مسئولیت دارند آن هم در شرایطی که اختیار لازم را ندارند.

 

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت:‌ البته با وجود هجمه‌هایی که از سوی رقیب به اصلاح‌طلبان به خاطر عملکرد دولت وارد می‌شود، همه می‌دانند که چهره‌های منتسب به جبهه اصلاحات حتی با حمایت بی‌‌چون و چرا از جانب حسن روحانی، جایگاه قابل ‌توجهی در دولت ندارند و به همین دلیل کسانی که مسئولیت دارند باید به جامعه توضیح بدهند که چرا مسائل را با مردم در میان نگذاشتند تا آنها با صندوق رأی قهر نکنند.

 

او تصریح کرد: میزان رأی بسیار پایین انتخابات هشت اسفند ۹۸ دلیلی جز نارضایتی عمومی از شرایط نداشت. اما اگر همه چیز به اطلاع مردم می‌رسید، شاید اوضاع کمی فرق می‌کرد و بخشی از جامعه نسبت به نظام مدیریتی تا این حد بی‌تفاوت نمی‌شدند. به دلیل برخی از سوءرفتارها مردم حس می‌کنند شرایط‌‌شان برای تصمیم‌گیران مهم نیست که این بسیار نگران‌کننده و خسارت‌زاست.

 

‌کاشفی افزود: در چنین وضعیتی مشخصاً جریان اصلاحات به عنوان گروهی ریشه‌دار و دارای توانمندی لازم برای تاثیرگذاری، باید با در نظر گرفتن اینکه «هیچ چیز به نقطه آخر نرسیده است» شرایط فعلی را کاملاً تحلیل کنند تا بدانند با چه سازوکاری می‌توان وضعیت را ترمیم کرد. شرط اصلی تحقق این مهم این است که اصلاح‌طلبان از اظهارنظرهای فردی پرهیز کنند تا در گردهمایی‌هایی کارشناسانه هم درد را بشناسند و هم درمان را بیابند.

 

او ادامه داد: همچنین شورای‌ نگهبان باید به مردم پاسخ بدهد که چرا در سنوات گذشته نیروهای کارنامه‌دار و امتحان‌پس‌داده را از حضور در انتخابات محروم و فضا را برای خودنمایی کسانی فراهم کرد که صلاحیت و شایستگی لازم را برای فعالیت مثبت ندارند. اعضای شورای‌ نگهبان باید بدانند رد صلاحیت‌های آنچنانی اعتماد و انسجام را هم شدیداً تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و نتیجه‌اش این می‌شود که مثلاً در روز هشتم اسفند سال گذشته درصد قلیلی از مردم برای رأی دادن انگیزه داشته باشند.

 

عضو حزب اتحاد ملت توضیح داد: جریان اصلاحات در شرایطی از حضور در انتخابات و در نتیجه عرصه فعالیت محروم می‌شود که نسبت به رقیب اصولگرا نیروهای بسیار زیادی دارد که می‌توانند در صورت فراهم شدن شرایط، کشور را به سمت کاهش مشکلات و همچنین توسعه و آرامش سوق دهند. مرور کارایی و کارآمدی دولت آقای خاتمی این پیام را می‌رساند که اصلاح‌طلبان به قدری نیروی قوی دارند که بتوانند مشکلات بحث‌های خارجی، فرهنگی، اقتصادی و... را حل کنند. همچنین نمی‌توان این نکته را فراموش کرد که پاکدستی و امانتداری اصلاح‌طلبان برای همه به اثبات رسیده است.

 

حسین کاشفی در پایان گفت: شرایط آن‌قدر بد است که باید کل نظام اراده‌ای جدی برای تغییر اوضاع کشور داشته باشد.

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر