کد خبر: 9045
A

صالحی: گلایه‌هایمان را به آمانو منتقل کردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه گلایه‌های خود را به آمانو منتقل کردیم، تصریح کرد: ایران ناقض برجام نخواهد بود، ولی دست ایران بسته نیست و هر اقدامی که مقتضی باشد انجام خواهیم کرد.

صالحی: گلایه‌هایمان را به آمانو منتقل کردیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمانم انرژی اتمی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در محل این سازمان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صحبت‌های خوب و مفصلی داشتیم، گفت: مسائلی که تاکنون بوده را مرور کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به گزارش‌هایی که تاکنون آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرده، خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی که تا امروز آژانس داده مبنی بر پایبندی ایران بوده است.

صالحی عنوان کرد که در گفت‌وگوهای امروزش با آمانو در خصوص آب سنگین، اورانیوم غنی شده، تحقیق و توسعه و امور دیگر گفت‌وگو و این موارد مرور شد.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت که درباره دستور اخیر رییس جمهور درباره طراحی «پیشران هسته‌ای» و.. نیز با آمانو صبحت کرده است و افزود: در خصوص تعهدات ایران در برجام به تفصیل صحبت کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اصرار ما این بوده که آژانس همواره به عنوان یک مرجع بی طرف عمل کند و اعمال نفوذ کسی در گزارش‌ها اعمال نشود و تاکنون نیز اینگونه بوده است.

صالحی گفت که آمانو پس از این نشست با حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان دیدار و گفت‌‌وگو خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین عنوان کرد که تولید پیشران‌های هسته ای در چارچوب برجام خواهد بود و سه ماه برای بررسی فرصت داریم.

وی با بیان اینکه دست ایران بسته نیست، گفت: هر اقدامی که مقتضی باشد و مسئولان تشخیص دهند آمادگی اجرای آن را داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با ذکر این نکته که طرف مقابل پیام ما را گرفته، اظهار داشت:

با آمانو توافقات قبلی را مرور کردیم و گله‌هایی هم داشتیم که گفتیم.

صالحی اضافه کرد: تاکید ما این است که آژانس بیطرفانه عمل کند.در بعد فنی مطالب مشخص و روشن است و اگر غرض سیاسی نباشد مشکلی نخواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما ناقض عهد نخواهیم بود، مگر اینکه طرف مقابل این کار را انجام دهد.

وی عنوان کرد که در گفت‌وگوهایش با آمانو راجع به پیشران‌های هسته‌ای به تفصیل صحبت کرده است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر