کد خبر: 90469
A

نائب رئیس شورای شهراهواز: اهالی روستای ابوالفضل (ع) در حال برپایی مراسم عزاداری بودند که با لودر و بولدزر وارد روستا شدند/ اگر بنیاد مستضعفان به این مردم تعلق نداشته، پس به چه کسانی تعلق دارد؟

محمد باوی گفت: روستایی که سال‌ها مردم در آن سکونت دارند و برق و آب و گاز هم دارد و مستضعف‌ترین مردم خوزستان در آن زندگی می‌کنند. اگر بنیاد مستضعفان به این مردم تعلق نداشته و دغدغه آن‌ها را نداشته باشد، پس متعلق به چه کسانی است؟ بیش از 200خانوار در این روستا ساکن هستند.

نائب رئیس شورای شهراهواز: اهالی روستای ابوالفضل (ع) در حال برپایی مراسم عزاداری بودند که با لودر و بولدزر وارد روستا شدند/ اگر بنیاد مستضعفان به این مردم تعلق نداشته، پس به چه کسانی تعلق دارد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ ماجرای اقدام به تخریب روستای ابوالفضل شهرستان اهواز و مقاومت مردم این روستا که به گفته بنیاد مستضعفان با حکم قضائی صورت گرفته، واکنش‌های گسترده‌ای را از سوی افکار عمومی به دنبال داشته است. 

در همین رابطه محمد باوی(عموری)، نائب رئیس شورای شهرستان اهواز با اشاره به این مسئله در گفتگو با امتداد، اظهار داشت: این مردم از سالیان طولانی در این روستا ساکن هستند و هرکس ادعا کند که طول عمر سکونت اهالی روستا، 5سال و 10 سال بوده، دروغ گفته است. 

متاسفانه، آقایان نه احترامی به اهالی روستا گذاشتند و نه نام مقدس آن. بر اساس سنت قدیمی همه ما که روز هفتم ماه محرم را به نام مقدس حضرت ابوالفضل(ع) می‌شناسیم، اهالی این روستا در تدارک تهیه نذورات و برپایی مراسم عزاداری بودند که متاسفانه این افراد همان روز را برای تخریب روستا انتخاب کردند. 

روستایی که سال‌ها مردم در آن سکونت دارند و برق و آب و گاز هم دارد و مستضعف‌ترین مردم خوزستان در آن زندگی می‌کنند. اگر بنیاد مستضعفان به این مردم تعلق نداشته و دغدغه آن‌ها را نداشته باشد، پس متعلق به چه کسانی است؟  بیش از 200خانوار در این روستا ساکن هستند. 

اگر مردم این روستا مستضعف نبودند، لااقل در سردشت زندگی می‌کردند

کلیه مردمی که در این روستا زندگی می‌کنند، مستضعف هستند و اگر غیر از این بود، اهالی این منطقه دست کم، سردشت را برای زندگی انتخاب می‌کردند. بله، البته افراد سودجویی هم بودند که با سواستفاده، زمین‌هایی را میان خود تقسیم کرده و فروختند اما شما باید با این افراد برخورد کنید، نه با مردم مستضعف و سختی کشیده این روستا. 

در روز هفتم محرم، افرادی با لودر و بولدوزر به روستا آمده و برخی از آن‌ها با لحنی، شبیه به لحن متکبرانه اقدام به تخریب خانه‌های مردم و اهالی روستا کردند. من شهادت می‌دهم که مردم در همین روز، پخت و پز نذری داشته و روضه‌خوانی می‌کردند که این اقدام صورت گرفت. 

مردم، مجبور هستند که از خود و خانه‌هاشان دفاع کرده و با این اقدام مقابله کنند. چرا که اهالی این روستا، کجا را دارند که به آن جا بروند؟ در این شرایط کرونایی و وضعیت سخت معیشتی و اقتصادی، این مردم اگر منازل و سرپناه خود را از دست بدهند به کجا بروند؟

احدی حاضر به زندگی در شهرک رامین نیست

صحبت‌هایی مطرح شده که ظاهرا برخی مدعی هستند که بنا بوده، مبلغ 50میلیون به اهالی روستا بدهند که در شهرک تازه تاسیس رامین ساکن شوند. متاسفانه این مسئله نیز یک سواستفاده است که در مدیریت استان اتفاق افتاده است. شهرکی که از آن نام برده شده با هزینه‌های سنگین ساخته شده و حتی احدی حاضر نیست در آن زندگی کند. 

چرا که این شهرک، فاقد حداقلی‌ترین امکانات زندگی بوده و خیلی از مناطق مسکونی شهرستان فاصله دارد. هیچ امکاناتی در این شهرک وجود نداشته و حیواناتی مثل روباه و شغال در آن منطقه زیست می‌کنند. چه امکاناتی در این شهرک وجود دارد که مردم را مجبور به زندگی در آن کرده‌اند؟

فقدان امکانات به حدی در این شهرک زیاد است که اصلا مردم راضی نشده‌اند که در آن زندگی کنند. اگر به جای هزینه سنگین در همین شهرک، حاشیه شهرها را آباد می‌کردند، امروز شاهد این همه مشکلات نبودیم. 

متاسفانه، حتی به امام جماعت روستا هم اهانت کردند و بنده به عنوان نایب رئیس شورای شهرستان اهواز، عذرخواهی مرتکبین آن را خواستار هستم. باید با تدبیری این مسائل را حل کرد.

مالکیت این زمین‌ها به بنیاد مستضعفان تعلق دارد ولی راه حل مسئله، اینی نیست که شاهد آن هستیم. این که با زور و اجبار به این شکل رفتار کنید، عملا باعث تحریک مردم می‌شود.  

برخورد عوامل شهرداری به شدت زننده بود

بیشتر این مردم در زمان جنگ از کشور دفاع کرده و وفادار به انقلاب هستند و راه حل، ماجرا، این دست رفتارها با این مردم مستضعف نیست. برخورد عوامل شهرداری به شدت زننده بود و اگر برخورد مطلوب نیروی انتظامی نبود، وضع بدتر می‌شد. آقای شمخانی در روستا حضور پیدا کرده و فتاح نیز در تماسی با رئیس مجمع نمایندگان استان در حال پیگیری مسئله است و امیدواریم، هرچه زودتر شاهد حل و فصل منطقی این مسئله باشیم.

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر