کد خبر: 90527
A

هرمیداس باوند: مردم آمریکا در انتخابات کاری به جناح‌های سیاسی ندارند/ ترامپ نگران نتیجه‌ انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ است

داوود هرمیداس باوند گفت‌: در کنار ایران که دشمن اصلی آمریکا است، حتی کشورهای مهم اروپایی هم او را مشکلی برای نظم نظام بین‌الملل می‌دانند و از رای نیاوردنش حتما استقبال خواهند کرد. دنیا منتظر خروج ترامپِ بسا‌ز بفروش از کاخ‌ سفید است، بلکه جهان از شرِ رفتارهای رادیکالی او نجات پیدا کند.

هرمیداس باوند: مردم آمریکا در انتخابات کاری به جناح‌های سیاسی ندارند/  ترامپ نگران نتیجه‌ انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ است

به گزارش دیده بان ایران؛ دونالد ترامپ نزدیک به ۴ سال با تصمیم‌های غیرقابل پیش‌بینی و عجیب‌ خود به تنهایی نظم نظام بین‌الملل را تحت‌تاثیر قرار داده است. به همین دلیل به جز معدود کشورهایی چون عربستان و اسرائیل، جهان از رای نیاوردن او استقبال خواهد کرد. آن هم در شرایطی که شیوع ویروس کرونا، اعتراضات آمریکا و... آمار ترامپ را در نظرسنجی‌های معتبر به شدت کم کرده است.

 

داوود هرمیداس باوند، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: دونالد ترامپ در حالی ۲ ماه دیگر برای ماندن در کاخ سفید با جوبایدن رقابت می‌کند که به طور کاملا ملموسی شرایط امیدوارکننده‌ای برای رای‌آوری دوباره ندارد. ترامپ دنبال این بود تا از طریق مصالحه با ایران وجهه‌اش را ترمیم کند که تلاش‌هایش برای مذاکره با ایران البته بی‌نتیجه ماند. او قصد داشت با اعمال فشار و بردن پرونده تسلیحاتی به شورای امنیت، ایران را به میز مذاکره بکشاند اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد، اقدام‌هایش به جایی نرسید. همچنین توافق‌ با کره‌شمالی به دلیل بدعهدی کره‌ای‌ها ناتمام ماند تا سیاست‌های دیپلماتیک کاخ سفید به کل مغفول بماند.

 

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: همچنین نمی‌توان از تاثیر شرایط کرونایی در بغرنج بودن وضعیت انتخاباتی ترامپ به سادگی گذشت. در واقع سیاست‌های دولت فدرال آمریکا برای پیش‌گیری از شیوع کرونا و کاهش تبعات این پدیده همه‌گیر غلط بود و به همین دلیل آمریکا در جهان بیشترین تلفات و ‌آسیب را از کرونا متحمل شده است. دقیقا به همین دلیل،‌‌ آمریکایی‌های ساکن ایالات مختلف به شدت از وضع موجود که ناشی از عملکرد دولت است، ناراضی هستند.

 

او همچنین تصریح کرد: البته نباید این را فراموش کرد که فضای انتخاباتی آمریکا و رای‌های این کشور ارتباط مستقیمی به کنش‌ها و واکنش‌هایی دارد که در ۲ هفته مانده به روز رای‌گیری انجام می‌شوند. اساسا مردم آمریکا به جز عده‌ای قلیل، کاری به جناح‌های سیاسی و رقابتی که آنها بین هم دارند، ندارند و فقط بر اساس شاخص‌هایی که برایشان اهمیت دارد تصمیم به انتخاب می‌گیرند.

 

باوند در ادامه افزود: با همه این تفاصیل باید گفت، ترامپ به شدت نگران نتیجه‌ انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ است و خودش هم می‌داند که فضای آمریکا نسبت به قبل از کرونا نسبت به او تغییر کرده است و کار بسیار دشواری برای دولت‌داری در سال‌های۲۰۲۰  تا ۲۰۲۴ دارد.

 

وی توضیح داد: ماندن دونالد ترامپ در کاخ سفید به دلیل علاقه‌ زیادی که او به تک‌روی دارد‌، برای کل نظام بین‌الملل دردسر دارد و به همین دلیل در کنار ایران که دشمن اصلی آمریکا است، حتی کشورهای مهم اروپایی هم او را مشکلی برای نظم نظام بین‌الملل می‌دانند و از رای نیاوردنش حتما استقبال خواهند کرد.

 

داوود هرمیداس باوند در پایان گفت: دنیا منتظر خروج ترامپِ بسا‌ز بفروش از کاخ‌ سفید است، بلکه جهان از شرِ رفتارهای رادیکالی او نجات پیدا کند.

 

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر