کد خبر: 90572
A

نماینده مجلس: دولتی‌ها به جای کار کردن انتقاد می‌کنند/ ما نماینده کل مردم ایران هستیم!

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سفر نمایندگان به استان‌های مختلف کشور برای رصد مشکلات و رفع‌ آن‌ها صورت ‌می‌‌گیرد، گفت: برخی از دولتی‌ها کار نکردن‌‌های خود را در پس انتقادها به رفتارهای نظارتی مجلسی‌ها مخفی می‌کنند.

نماینده مجلس: دولتی‌ها به جای کار کردن انتقاد می‌کنند/ ما نماینده کل مردم ایران هستیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد نادری با اشاره به سفر جمعی از نمایندگان به استان‌های مختلف کشور و سفر قالیباف به استان خوزستان، گفت: انتقاد به اینکه چرا نمایندگان با سفر به استان‌های مختلف کشور در حوزه اجرایی وارد شده‌اند وارد است، زیرا نماینده مجلس کار اجرایی نباید انجام دهد اما اولاً ما  وارد حوزه اجرا نشده‌ایم و ثانیا وقتی دولت کاری نمی‌کند مجلس باید وارد میدان شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت در رویکرد و عملکرد کاری به حاشیه و پیرامون نداشته و در عمل نیز همه چیز را رها کرده است، افزود: با توجه به اینکه دولت کشور را رها کرده ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و منتظر کارهای که دولت نمی‌کند، باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاعدتاً باید کسی مشکلات موجود در گوشه کنار کشور را رصد کرده و برای آن‌ها راه‌حل پیدا کند، اضافه کرد: ما نمایندگان نظارت میدانی بر موضوعات مختلف را آغاز کرده‌ایم و با بررسی مشکلات در صورت نیاز مصوباتی را تدوین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر نیاز به فشار به دولت برای اجرای مصوبه باشد این کار را خواهیم کرد که نمونه آن در غیزانیه و هفت تپه مشهود است.

نادری با طرح این سوال که آیا در موضوع غیزانیه وظیفه نمایندگان مجلس بود که بروند و به بررسی مشکل مردم بپردازند، گفت: ما نمایندگان از سر دلسوزی این کارها را انجام داده‌ایم و باید بگویم در واقع انتقادهایی که در مورد این سفرهای نمایندگان مطرح می شود از سوی نزدیکان رئیس‌جمهور مانند جهانگیری و آشنا است.

وی ادامه داد: کسانی که در دولت چنین انتقادهایی را مطرح می‌کنند می‌خواهند از مسئولیت‌های خود فرار کرده و به نوعی در پی فرافکنی در خصوص انجام وظایف خود هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اظهارات حسام‌الدین آشنا در خصوص اینکه چرا نمایندگان تهران باید در سایر استان‌ها برای رفع مشکلات حاضر شوند، گفت: این نوع اظهارنظرها ساده‌لوحانه نیست بلکه هدفمند این مسائل مطرح می‌شود، از این رو پاسخ این است که طبق قانون اساسی ما نماینده کل مردم ایران هستیم و این رویکرد غلط است که بگویند چون نماینده تهران است به استان‌های دیگر کاری نداشته باشند.

نادری تاکید کرد: برخی از دولتی‌ها کار نکردن‌‌های خود را در پس این انتقادها مخفی می‌کنند، البته که این نوع اظهارنظرها برای ما موضوعیتی نداشته و ترجیح می‌دهیم کارها را پیش ببریم.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر