کد خبر: 90600
A

کنایه نماینده ادوار مجلس به قالیباف: رئیس مجلس با بندهای قانون اساسی آشنایی ندارد

جلال‌ جلالی‌زاده گفت‌: آقای قالیباف شدیدا نیاز دارد مشاورانی برای خود انتخاب کند تا در موقع سخن گفتن دچار اشتباه و خطا نشود. رئیس مجلس در یکی از جلسه‌های ابتدایی مجلس یازدهم هم درباره یکی از مفاد مهم قانون هم دچار خطا شد تا معلوم شود آشنایی زیادی با بندهای قانون اساسی ندارد.

کنایه نماینده ادوار مجلس به قالیباف:  رئیس مجلس با بندهای قانون اساسی آشنایی ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تاکید چند باره محمدباقر قالیباف در سفر به خوزستان بر این مساله که بین «قانونگذاری و نظارت» اولویت او به عنوان رئیس مجلس یازدهم بر امر نظارت است، حرف و حدیث‌های زیادی را در خصوص تبعات چنین رویکردی به وجود آورده است.

 

جلال‌ جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده ادوار مجلس، در گفت‌و‌گویی در این‌باره اظهار داشت: اینکه آقای قالیباف نظر داده‌اند که تمرکز اصلی مجلس روی بحث نظارت خواهد بود، در حالی اظهارنظر بی‌پایه‌ای است که اظهارات شخصی رئیس یکی از قوای سه‌گانه به لحاظ حقوقی آثار پررنگی را بر جای می‌گذارد. به نظر من آقای قالیباف شدیدا نیاز دارد مشاورانی برای خود انتخاب کند و آنها به ایشان مشورت بدهند تا در موقع سخن گفتن دچار اشتباه و خطا نشود. رئیس مجلس در یکی از جلسه‌های ابتدایی مجلس یازدهم هم درباره یکی از  مفاد مهم قانون هم دچار خطا شد تا معلوم شود آشنایی زیادی با بندهای قانون اساسی ندارد.

 

عضو حزب اتحاد ملت در ادامه گفت: درباره توجه مجلس به وظیفه نظارتی باید گفت قوه مقننه همانطور که از اسمش مشخص است، وظیفه مهم قانون‌گذاری را دارد تا با تکیه بر قانون‌های جدید امور اصلاح و کاستی‌ها برطرف شوند. پس چنین اظهارنظری در ذهن مردم این سئوال را به وجود می‌‌آورد که تشکیل این همه جلسه با حضور ۲۹۰ نماینده برای چیست و نمایندگان چه چیزی را از حضور در صحن علنی دنبال می‌کنند؟

 

او تصریح کرد: البته نظارت هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نمایندگان باید با بررسی نحوه اداره امور توسط دستگاه‌های مختلف از بروز خطا، اهمال و سوءاستفاد‌ه‌های احتمالی جلوگیری کنند. قانون‌گذاری و نظارت دو بال مهم قوه مقننه هستند که باید به اقتضای شرایط جدی گرفته شوند.

 

وی توضیح داد: نمایندگان مجلس در طول سه ماه و یک هفته‌ای که از حضورشان در پارلمان می‌گذرد، فقط ۲ قانون را تصویب کرده‌اند تا معلوم شود، آنها هم مثل بقیه اقشار حاضر در عرصه قدرت بیشتر شعار می‌دهند و به همین دلیل مشکلات مملکت حل نمی‌شود و موانع روز به روز بیشتر و بزرگ‌تر می‌شوند. این رویکرد در شرایطی است که نمایندگان باید تمام تلاش‌شان را بکنند تا کشور در دنیایی که با سرعت بالایی حرکت رو به جلو دارد، عقب نیفتد.

 

جلال‌ جلالی‌زاده در پایان گفت: شخصیت‌های برجسته حقوقی باید در اظهارنظرها و رفتارهای‌شان دقت لازم را داشته باشند تا مرتکب خطایی هزینه‌ساز نشوند.

 

منبع: اعتماد انلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر